Tvättstuga ligger i källaren, med två källarfönster. Övriga fönster i källaren har tätlist som täcker 100% runtom. Men för tvättstugan har det, vid montering av tätlist (P-list) , lämnats gap i de nedre hörnen (se bild), och det finns ingen list alls i överkant.

Kan tänka mig några argument för detta, just för fönster i våtutrymmen, MEN är det vanligt att tätlist monterats så? Kan det medföra problem i sådana här fall att montera tätlist som täcker till 100% ?

Närbild på ett källarfönster där en tätlist (P-list) är monterad med synligt gap i nedre hörnet och inget i överkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

surris
Tätningslist ska vara runtom hela fönstret/dörren. Listen tog väl slut :crysmile:.Enda argumentet jag kan tänka mig att de gjort så är för att vädra ut fukten, dock bör ju badrummet ha frånluft och tilluften ska tas från andra utrymmen.

Vädra kan man ju göra genom att öppna fönstret vid behov.

Bästa svaret

BirgitS
I hus där det inte finns några särskilda tilluftsventiler har det varit vanligt att man bara har satt tätningslister på 3 av 4 sidor av fönstret för att det ska kunna komma in luft där.

• Gilla
surris
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.