Jag har ett LK fördelarskåp för inbyggnad i vägg. Vad jag undrar är på vilket djup jag ska sätta den, med tanke på att jag kommer att ha OSB, gips och kakel på väggen.
Manual: http://www.lksystems.se/globalasset...fordelarskap-gv-lk-fordelarskap-gv-prefab.pdf
Manual: http://www.lksystems.se/globalasset...fordelarskap-gv-lk-fordelarskap-gv-prefab.pdf
Jag tolkar det som att jag ska beräkna tjockleken på väggen och placera skåpets kant (tjocklek -15) mm ut från väggen? Det känns ju rätt svårt med tanke att jag inte vet hur tjockt fix och kakel är. Hur brukar man göra? En tanke är att låta skåpet vila på reglarna och skruva fast när man har kaklat klart?
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Gammal tråd jag vet.
Men om man monterar skåpet i ett badrum som har 15 plywood + 13mm gips + 1mm våtrumsmatta så bör det alltså bli snyggare att frångå LK:s instruktioner och montera skåpet 14mm framför reglarna? Då kommer luckan ligga tätt mot skåpet (luckan bygger 15mm inåt).
Men om man monterar skåpet i ett badrum som har 15 plywood + 13mm gips + 1mm våtrumsmatta så bör det alltså bli snyggare att frångå LK:s instruktioner och montera skåpet 14mm framför reglarna? Då kommer luckan ligga tätt mot skåpet (luckan bygger 15mm inåt).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


