Har Danfoss radiatorventiler som kommer med deras radiatorkoppel (köpt på Rinkaby). Det går att ställa in ventilkapaciteten mellan 1 och 7 och på 'N'. Vet någon här vad de olika lägen innebär?

Jag har mina ställt på 'N' i alla fall. Har inte frusit ihjäl än, så det kan ju inte vara helt fel. Har termostater till.
 
Man kan justera in ett kv värde på ventilen, man beräknar fram rätt värde / flöde genom tabeller som man sedan ställer in ventilen på. Kv värdet kan variera från rum till rum beronde storlek / watt på radiatorn. lite kort fattat...

mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.