Hej! Har en Clivus Multrum här hemma med ett långt rör från skittank ut genom nock 150mm i ø
pga ingen ventilation i badrum efter dusch fick jag en briljant idé om att installera fläkt på det befintliga ventilationsröret, se bild.
jag har stört naturens krafter tror jag för nu luktar det skit lagom till julen.
det kan även vara så att miljön nere i tanken inte är perfekt men jag tror det har med ventilationen att göra
tacksam för idéer
Och god jul!
pga ingen ventilation i badrum efter dusch fick jag en briljant idé om att installera fläkt på det befintliga ventilationsröret, se bild.
jag har stört naturens krafter tror jag för nu luktar det skit lagom till julen.
det kan även vara så att miljön nere i tanken inte är perfekt men jag tror det har med ventilationen att göra
tacksam för idéer
Och god jul!
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Så klart att det luktar skit om du trycker in luft via Pax fläkten. Det blir ju helt omvänt.
Fläkten skulle ha suttit uppe på taket och hjälpt till och sugit ut skitlukten.
För visst är det en sådan där vinddriven fläkt du ritat på toppen av röret?
Fläkten skulle ha suttit uppe på taket och hjälpt till och sugit ut skitlukten.
För visst är det en sådan där vinddriven fläkt du ritat på toppen av röret?
Du skulle ha byggt en ejektor. Dvs ett rör som pekat uppåt inne i röret upp mot taket som paxfläktens flöde mynnat ut i. Då hade luftflöden dragit med sig luften nerifrån ”tanken”
Nu trycker du in luft i röret och självklart så tryckas luften i båda riktningarna med skitos inomhus som följd.
Nu trycker du in luft i röret och självklart så tryckas luften i båda riktningarna med skitos inomhus som följd.
Tack GoC, det känns rimligt!GoC skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Placering av badrumsfläkt med LVVP-utedel i direkt närhet – dåligt?
Ventilation -
Ska både ljus- och fuktsensor vara aktiverade samtidigt badrumsfläkt?
Ventilation -
Pax Eos 100H i badrummet - hur gör man med badrumsfläkten?
Ventilation -
Badrumsfläkt sönder-vad göra nu?
Badrum -
Kraftig badrumsfläkt som del av F-system
Ventilation