Hej jag behöver byta ut sockerbit mot uttag..
Vad gör jag med den bruna och vita?
Gamla maskinen är kopplad direkt till sockerbit.
Svart,blå och jord

Kan jag skruva loss brun och vit och isolera dessa i dos hålet?
Mvh
Daniel
 
  • Eluttag utan frontplatta med synliga kablar och ledningar i vägg infästning klar för byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för utrymme, är det tillåtet med uttag där?
Det är första frågorna du ska fundera på.

Tips är det tillåtet med uttag så isolerar man inte med eltejp...
Ang de två lediga fk då är det gissningsvis två faser. De isoleras lämpligen med wago eller u-båtar... säkringarn för de två lediga tas ur eller slås ifrån.
 
Har du säking 10A, kan du låta det vara som bilden visar förutsatt att stumparna mellan plint å uttag e 1,5mm2. Annars eller hur som -- skulla jag personligen klippt kontakten å anslutit nya maskinen direkt i plinten ....
 
Ja, även lämplighet på att montera schuko bör beaktas, både ur närhet till vatten samt dess begränsningar till bra funktion med högre belastning -- typ tvättmaskin.
 
Daniel Persson4 Daniel Persson4 skrev:
Hej jag behöver byta ut sockerbit mot uttag..
Vad gör jag med den bruna och vita?
Gamla maskinen är kopplad direkt till sockerbit.
Svart,blå och jord

Kan jag skruva loss brun och vit och isolera dessa i dos hålet?
Mvh
Daniel
Är det i ett badrum? Då är det krav på jordfelsbrytare för den gruppen om du ska ha ett eluttag där.
 
L Lynghaug skrev:
Har du säking 10A, kan du låta det vara som bilden visar förutsatt att stumparna mellan plint å uttag e 1,5mm2. Annars eller hur som -- skulla jag personligen klippt kontakten å anslutit nya maskinen direkt i plinten ....
L Lynghaug skrev:
Har du säking 10A, kan du låta det vara som bilden visar förutsatt att stumparna mellan plint å uttag e 1,5mm2. Annars eller hur som -- skulla jag personligen klippt kontakten å anslutit nya maskinen direkt i plinten ....
Ok ,då klipper jag kontakten och monterar som gamla maskinen. Är ju enklast.
Plinten? Är det ett annat ord för sockerbit?
Och den får inte plats bakom stickkontakt.

Tyckte bara att det var synd och funderade på om garantin på maskinen.
Men man måste ju koppla den.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.