Hej !
Bor i en 1.5-plans villa från 69/70 med tegelpannetak. På övervåningen har fyra rum som är typ 4x2 full takhöjd (248) och sedan typ ytterligare 1.5m i bredd som sluttar ner till säg 140 cm takhöjd. Bild från sketch-up:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Färgerna och golven är från vi flyttade in. Men fill min fråga — är det värt att sätta in takfönster? Svårt att göra själv? Svårt att få det tätt och fritt från imma?
Jag har fördomar att det ska vara stor risk för vattenskador. Vi har ett takfönster i original i landningen när man kommer upp till övervåningen. Det är alltid igenimmat och drar kallt.
Är er några som har takfönster liknande rum som är riktigt lyckade?