Medlem
· Stockholms län
· 12 inlägg
Hej på er,
jag undrar om det finns en snygg lösning för att installera push-to-open på skåpluckor som redan har handtag. Finns det nån typ av produkt som är till för att dölja de gamla borrhålen på ett snyggt sätt? Eller kan man konstruera en snygg work-around för ändamålet?
En enkel fråga, men jag har sökt förgäves - både på svenska och engelska - och kan inte hitta något svar. Kanske vet någon här? Kanske någon rent av redan har gjort det?
Tack på förhand!
//S
jag undrar om det finns en snygg lösning för att installera push-to-open på skåpluckor som redan har handtag. Finns det nån typ av produkt som är till för att dölja de gamla borrhålen på ett snyggt sätt? Eller kan man konstruera en snygg work-around för ändamålet?
En enkel fråga, men jag har sökt förgäves - både på svenska och engelska - och kan inte hitta något svar. Kanske vet någon här? Kanske någon rent av redan har gjort det?
Tack på förhand!
//S
Jag tror inte att det finns någon enkel och smidig lösning. Tror att du måste spackla igen hålen efter handtagen - och det kommer att synas, så en målning av luckorna behövs säkert. Har du träluckor så kan man förmodligen plugga igen/täcka hålen med en blandning av lim/sågspån/bets så att det syns mindre. Men synas kommer det säkert att göra.
Medlem
· Stockholms län
· 12 inlägg
Jag kanske ska säga att det rör sig om vita, högblanka luckor från Vedum.
Ja, jag är fullt medveten om att det kommer att synas. Frågan är mer om det finns nån typ av skruvar med nån diskret, platt plupp som täcker för hålen. Eller nån annan typ av lösning. Att spackla för kanske funkar, men hur ska man då få till den blanka ytan?
Ja, jag är fullt medveten om att det kommer att synas. Frågan är mer om det finns nån typ av skruvar med nån diskret, platt plupp som täcker för hålen. Eller nån annan typ av lösning. Att spackla för kanske funkar, men hur ska man då få till den blanka ytan?
Sista Bossen skrev:Jag kanske ska säga att det rör sig om vita, högblanka luckor från Vedum.
Ja, jag är fullt medveten om att det kommer att synas. Frågan är mer om det finns nån typ av skruvar med nån diskret, platt plupp som täcker för hålen. Eller nån annan typ av lösning. Att spackla för kanske funkar, men hur ska man då få till den blanka ytan?![]()
de är altså bianca du har
Självklart kommer hålet att synas. Det är inte säkert att det blir helt osynligt även om du låter en firma lacka om dom.
Själv skulle jag ha monterat en blankpolerad rostfri vagnsbult.
Ofta är det snyggare att göra något av situationen och låta det synas än att försöka dölja nåt som ändå syns i slutändan.
Ofta är det snyggare att göra något av situationen och låta det synas än att försöka dölja nåt som ändå syns i slutändan.
Produkter som diskuteras: "vagnsbult"
Vagnsbultar
Vagnsbultar är specialdesignade bultar som ofta används i konstruktion och mekaniska sammanhang för att fästa objekt tillsammans. De har en rund eller fyrkantig hals som hjälper till att förhindra att bulten roterar när muttern dras åt. De
Läs mer
vojma skrev:Självklart kommer hålet att synas. Det är inte säkert att det blir helt osynligt även om du låter en firma lacka om dom.
[bild]
Men kommer de synas efter så har ju personen gjort ett väldigt dåligt jobb
Medlem
· Stockholms län
· 12 inlägg
berne88: Ja, du har rätt, det är Bianca. De ser riktigt bra ut, men jag ska inte ta åt mig nån cred. De var frugan som valde dem. 
Här håller jag med Vojma faktiskt. Eftersom det är självklart att hålen kommer synas så tycker jag att man ska fixa det på ett snyggt sätt, exempelvis som det där tipset om vagnbultar. Det är alltså snyggare att täcka för hålen med något som tydligt visar att man gjort det, än att man lägger ner en massa pengar på nåt avancerat men som ändå kommer synas.
Jag tänker mig nån typ av vita plastpluppar som man sticker in i hålen, men jag har absolut ingen aning om var man hittar såna eller vad de heter (så man kan söka på det).
Här håller jag med Vojma faktiskt. Eftersom det är självklart att hålen kommer synas så tycker jag att man ska fixa det på ett snyggt sätt, exempelvis som det där tipset om vagnbultar. Det är alltså snyggare att täcka för hålen med något som tydligt visar att man gjort det, än att man lägger ner en massa pengar på nåt avancerat men som ändå kommer synas.
Jag tänker mig nån typ av vita plastpluppar som man sticker in i hålen, men jag har absolut ingen aning om var man hittar såna eller vad de heter (så man kan söka på det).
men om du lackar om de DÅ ska de INTE synas, då har målaren/lackaren gjort ett riktigt dåligt. de ska inte synas något alls, de går man bara vill
hmm en tanke som slog mig, är om du kan hitta ett håll borr eller likanden å köpa en lucka å göra små plugg,då får du ju samma färg, de ända som syns är ju en kanten där dom möts, kan dock vara pillig å jävligt att få te
hmm en tanke som slog mig, är om du kan hitta ett håll borr eller likanden å köpa en lucka å göra små plugg,då får du ju samma färg, de ända som syns är ju en kanten där dom möts, kan dock vara pillig å jävligt att få te
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden