Hej, jag behöver byta blandare och har lite funderingar då den nya blandarens kopplingar är annorlunda än den gamla.
Hur kan jag gå tillväga för att koppla in den nya blandaren utan att behöva kapa i röret?
Hur kan jag gå tillväga för att koppla in den nya blandaren utan att behöva kapa i röret?
Din nya blandare har suttit med vatetteklämringskopplingar troligen dimension 10.
Du kommer troligen inte få bort klämring och mutter på den nya utsn att skada slätröret.
Vad du kan göra är att köpa två stycken vatette kopplingar och gänga in dem med Lin och pasta efter att du tagit bort den gamls blandaren och trycknipplarna som klämmer runt botten på slätrören
R10x10 borde passa.
Du kommer troligen inte få bort klämring och mutter på den nya utsn att skada slätröret.
Vad du kan göra är att köpa två stycken vatette kopplingar och gänga in dem med Lin och pasta efter att du tagit bort den gamls blandaren och trycknipplarna som klämmer runt botten på slätrören
R10x10 borde passa.
Tack för svar! Alltså en sån här fast utan muttrar?Y Yoohan69 skrev:Din nya blandare har suttit med vatetteklämringskopplingar troligen dimension 10.
R10x10 borde passa.
https://www.vatette.se/produkter/ko...g031030020/koppling-rak-forkromad-dy10-x-dy10
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad saknas för att installera ny Blandare?
Kök -
Installera ny blandare med "skum" koppling
Badrum -
Installerat ny blandare - Vattnet stryps HELT vid vridning åt Varmt
Vatten & Avlopp -
Installera ny köksblandare - är det bara skruva på?
Vatten & Avlopp -
Bussning 10x09? Installera ny köksblandare
Vatten & Avlopp