Som titeln säger, jag ska koppla in vatten och avlopp här men saknar uppenbarligen den sista biten så att säga.

Vad behöver jag?

• Avloppsrör och vattenledningar under diskbänk, med kulventiler och böjbara slangar, inomhus VVS-installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenförsörjningssystem med blå kabel, vit slang, tappventil och isolering på en vägg.
    Skapa konto
Rickard.
Den första bilden är på locket där man ska rensa vattenlåset och det är ett skitdåligt ställe att koppla in diskmaskinen. Finns det ingen nippel högre upp?

Du har R15 på ventilen och R20 efter bussningen(adaptern), den blåa slangen du håller i handen förstår jag inte riktigt vad det är.

Rickard. Rickard. skrev:
Den första bilden är på locket där man ska rensa vattenlåset, det är ett skitdåligt ställe att koppla in diskmaskinen. Finns det ingen nippel högre upp?

Du har R15 på ventilen och R20 efter bussningen(adaptern), den blåa slangen du håller i handen förstår jag inte riktigt vad det är.
Den blåa slangen är vatten :( inser att jag får nog köpa en ny sån med.

Dom bättre?

• Undersida av diskbänk med rör, smutsig yta och möjlig vattenläcka eller fukt.
    Skapa konto
Rickard.
D DanielRenoverar skrev:
Den blåa slangen är vatten :( inser att jag får nog köpa en ny sån med.

Dom bättre?
Jo jag förstår att det var vatten men jag förstår inte hur den funkar, är det en bänkdiskmaskin?

Dom är mycket bättre där behöver du bara skära av locket(om inte en av dom redan är öppen?) och dra en slangklämma (y)

• Gilla
DanielRenoverar
  • Laddar…

Bästa svaret

Krilleman
Här ansluter du avloppet, ta den nippeln som passar bäst.
Kolla så det är fritt i hålet bara. Annars blir det inget bra.
Den som pekar rakt upp behöver man såga av toppen på och den som pekar åt höger tror jag är proppad längre ner från fabrik.
Plaströr under diskbänk med vattenfläckar på vägg som pilen pekar på.
Skapa konto

Här saknar du muttern, den hänger någonstans på den blåa slangen, bara trä med och ansluta!

Vattenslang ansluten till kran med grön pil som indikerar en specifik del.

• Gilla
DanielRenoverar och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Jo jag förstår att det var vatten men jag förstår inte hur den funkar, är det en bänkdiskmaskin?

Dom är mycket bättre där behöver du bara skära av locket(om inte en av dom redan är öppen?) och dra en slangklämma (y)
Jag tror förre ägaren skar loss den eller något och det saknas en bit av något slag. Får nog köpa ny bara

Krilleman
D DanielRenoverar skrev:
Jag tror förre ägaren skar loss den eller något och det saknas en bit av något slag. Får nog köpa ny bara
Behöver ju inte vara så.
Följ den blåa slangen baklänges, muttern är nog där någonstans under i sparksockeln!

• Gilla
DanielRenoverar
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Den som pekar rakt upp behöver man såga av toppen på och den som pekar åt höger tror jag är proppad längre ner från fabrik.
[bild]

Här saknar du muttern, den hänger någonstans på den blåa slangen, bara trä med och ansluta!

[bild]
Men gud vad pinsamt haha. Mycket riktigt, den var bara i andra änden!

Behöver ju inte vara så.
Följ den blåa slangen baklänges, muttern är nog där någonstans under i sparksockeln!
Haha ja den var i andra änden.. 🤪🤪🤪

[bild]

[bild]
Vad menar du med proppad längre ner? Något man måste ta bort isf?

Krilleman
D DanielRenoverar skrev:
Vad menar du med proppad längre ner? Något man måste ta bort isf?
Den brukar vara igensatt från fabrik så det inte luktar illa.
Typ "punch out hål"

Känn i nippeln om det är fritt eller blockerat.

• Gilla
DanielRenoverar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.