3 825 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Installera diskmaskin, vilka kopplingar ska jag ha för avlopp och vatten här?
Som titeln säger, jag ska koppla in vatten och avlopp här men saknar uppenbarligen den sista biten så att säga.
Vad behöver jag?
Vad behöver jag?
Den första bilden är på locket där man ska rensa vattenlåset och det är ett skitdåligt ställe att koppla in diskmaskinen. Finns det ingen nippel högre upp?
Du har R15 på ventilen och R20 efter bussningen(adaptern), den blåa slangen du håller i handen förstår jag inte riktigt vad det är.
Du har R15 på ventilen och R20 efter bussningen(adaptern), den blåa slangen du håller i handen förstår jag inte riktigt vad det är.
Den blåa slangen är vattenRickard. skrev:
Dom bättre?
Jo jag förstår att det var vatten men jag förstår inte hur den funkar, är det en bänkdiskmaskin?D DanielRenoverar skrev:
Dom är mycket bättre där behöver du bara skära av locket(om inte en av dom redan är öppen?) och dra en slangklämma
Bästa svaret
Här ansluter du avloppet, ta den nippeln som passar bäst.
Kolla så det är fritt i hålet bara. Annars blir det inget bra.
Den som pekar rakt upp behöver man såga av toppen på och den som pekar åt höger tror jag är proppad längre ner från fabrik.
Här saknar du muttern, den hänger någonstans på den blåa slangen, bara trä med och ansluta!
Den som pekar rakt upp behöver man såga av toppen på och den som pekar åt höger tror jag är proppad längre ner från fabrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här saknar du muttern, den hänger någonstans på den blåa slangen, bara trä med och ansluta!
Jag tror förre ägaren skar loss den eller något och det saknas en bit av något slag. Får nog köpa ny baraRickard. skrev:
Men gud vad pinsamt haha. Mycket riktigt, den var bara i andra änden!Krilleman skrev:
[bild]
[bild]
Vad menar du med proppad längre ner? Något man måste ta bort isf?Krilleman skrev:
[bild]
[bild]
Klicka här för att svara