6 176 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
installera begagnad vedpanna, kostnad?
Medlem
· västerbotten
· 50 inlägg
frågan har säkert varit uppe här men hittar bara prisuppgifter på installation inklusive en ny vedpanna.
som rubriken säger så undrar jag vad de skulle kosta att rörmokarn bara behöv koppla ihop allt inkl materialkostnaden?
tacksam för svar/ Filip
som rubriken säger så undrar jag vad de skulle kosta att rörmokarn bara behöv koppla ihop allt inkl materialkostnaden?
tacksam för svar/ Filip
Medlem
· västerbotten
· 50 inlägg
Ingen som har koll på de här?
Svårt att svara på, men är det en identisk panna som ska in så ät det väl i princip bara in och utforslingen som kostar..
Men om du behöver acktank till nya pannan så drar det ju iväg en del.. Men det är ju omöjligt att säga vad det kan kosta..
Med lite mer information om vad som behöver göras så kan du säkert få en höftning på en tidsåtgång..
Men om du behöver acktank till nya pannan så drar det ju iväg en del.. Men det är ju omöjligt att säga vad det kan kosta..
Med lite mer information om vad som behöver göras så kan du säkert få en höftning på en tidsåtgång..
Medlem
· västerbotten
· 50 inlägg
Vi har köpt begagnad panna med 3 500l acctankar. Pannan är inte densamma och ja, de behövs rör och sånt till acctankarna. Vi har ringt en rörmokare som ska komma över men är som kul att kunna planera ändå
pannan kommer vara på samma ställe men tankarna kommer vara på andra sidan rummet, ca 1,5 m över dit.. Vet inte riktigt vad mer för info som behövs 
Medlem
· västerbotten
· 50 inlägg
3 st 500 l ska de så klart
Jadu.. Jag skulle gissa mellan 15-20,000.
Beroende lite på om du fick expkärl och laddomat med eller inte. Annars kostar ju dom en slant med, även en shunt och en shuntmotor kan vara bra att ha, eftersom du förmodligen har en kombipanna nu så går ju inte den shunten att använda längre..
Sedan är det ju bara en ren gissning, men rörlängd och kopplingar drar iväg en hel del med flera småtankar..
Beroende lite på om du fick expkärl och laddomat med eller inte. Annars kostar ju dom en slant med, även en shunt och en shuntmotor kan vara bra att ha, eftersom du förmodligen har en kombipanna nu så går ju inte den shunten att använda längre..
Sedan är det ju bara en ren gissning, men rörlängd och kopplingar drar iväg en hel del med flera småtankar..
Jag böt ut min gamla kombipanna, shunt o exp. Kärl och satte i en acktank. Jag hade panna, tank och laddomat resten gav jag ca.26 000 för installerat o klart med syrventil, 200 liter tryckkärl osv. Priset exkl. Rörisolering och isolering av tank. Jag fick in fler offerter den högsta på 56000 kr. Men billigaste rörkrökar'n är sällan bäst fick jag lära mej men de blev bra till slut.
Klicka här för att svara