P
Hej!
So rubriken lyder så handlar det om ett elarbete om att bygga ut elcentralen från 1 Befintlig JFB och dela upp allt på 3nya extra. Så kopplingsschemat innefattar:
.Bef JFB, 4pol
.2 st nya JFB. 4pol
.1st ny 2pol.
Finns det någon här som skulle kunna vara vänlig och bifoga ett kopplingsschema. Och jag är mycket medveten om att detta inte är tillåtet att göra själv.
Mvh/ Vikstri.

Redigerat av moderator:
tommib
Kopplingsschema finns hos t.ex kjell&co. Jag vill inte låta dryg men det här är en av de grejerna som till och med jag som brukar vara väldigt liberal med hempul tycker är tveksamt. Anledningen är att det finns ett par ganska farliga risker med att koppla fel. Om du inte förstår och kan räkna ut själv hur och varför det ska kopplas så vill jag starkt avråda från detta.

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Snabb handskiss, image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

denna ska bara ses som översiktsbild på hur det ska kopplas.

Jag rekommenderar att du tar in en elektriker till att göra jobbet, om du gör något fel så finns det risk att du får flytande Nolla när någon JFB löser ut och då finns det risk att du får 400V i vägguttagen.

Att hempula elcentral gäller att man vet vad man gör.
Att montera flera JFBer ställer extremt stora krav på att allt kontrolleras in i minsta detalj innan driftsättning. Varenda grupp måste kontrolleras flera gånger så att alla trådar som tillhör gruppen går över samma JFB.

Ta in en elektriker till att utföra jobbet!

• Gilla
Joakim Lindeblom och 1 till
  • Laddar…
P
Jag har faktiskt funderat på detta! Så jag överlåter jobbet till någon annan! 😀👍🏻 Tack ändå för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.