6 238 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Installationskostnad för centraldammsugare?
Det där med installationen är jätteknivigt. Efter mycket om och men fick jag hem en tjomme som i detta fall skulle ta hand om både inköpet och installationen (var tydligen en förutsättning). Han kollade av mitt gamla hus och visade hur enkelt det skulle bli med att sätta utrustningen i källartrappsväggen och låta slangen följa trapphuset upp till 'nästan' andra våningen. Två uttag i trappen således. Husplanet är bara 60 kvm så det skulle funka ypperligt. Jag räknade på cirkus 5' för installation - men inte kom tjommen tillbaka med prisuppgift inte! Hur har installatörer RÅD att åka ut och titta på grejor och sedan inte återkomma för att få en beställning?
Iofs skulle jag kunna göra detta själv - men vill ha proffssnygga uttag i den gamla vackra trätrappen ... jag saknar min efterlängtade centraldammsugare!
Iofs skulle jag kunna göra detta själv - men vill ha proffssnygga uttag i den gamla vackra trätrappen ... jag saknar min efterlängtade centraldammsugare!
Jag antar att en del av prisuppgifter för installation ovan är inklusive själva centraldammsugaren och dess tillbehör.
Jag talade med en firma som tog 8.000 kr för installation och CD, av man kan väl tänka sig att 5-6.000 kr är själva CD'n och 2-3.000 kr är installation.
Det är lätt att göra själv, problemet är ofta att man har svårt att veta hur mycket rör, krökar och skarvmuffar som går åt. Själv fick jag åka ett par vändor och komplettera med rörmaterial. Detta gör att det tar lite tid.
Jag talade med en firma som tog 8.000 kr för installation och CD, av man kan väl tänka sig att 5-6.000 kr är själva CD'n och 2-3.000 kr är installation.
Det är lätt att göra själv, problemet är ofta att man har svårt att veta hur mycket rör, krökar och skarvmuffar som går åt. Själv fick jag åka ett par vändor och komplettera med rörmaterial. Detta gör att det tar lite tid.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Centraldammsugare sugförmåga?
Verktyg & Maskiner -
Cyklon och centraldammsugare i hobbygaraget för spån mm.
Verktyg & Maskiner -
Jag vill riva ut centraldammsugaren, övertala mig varför jag bör spara på den.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Kostnad för installation av centraldammsugare?
Teknik -
Montera rör för centraldammsugare
Teknik