Är det någon som har lyckats med detta?

Jag har laddat hem den senaste versionen från Dells hemsida (iofs gammal) men lyckas ändå inte. Vet att skrivaren i grund och botten är en HP-skrivare men vet inte vad den heter där.

Skrivaren är ansluten till min server (WinSrv2003) via USB-kabel. Hade inga problem att ansluta den till mina äldre datorer. Och den fungerar fortfarande att skriva ut från dom så felet måste (väl?) ligga i Win7-drivrutinen...:blushing:

Du kan testa med en driver för Vista istället om det nu finns någon sådan. Jag antar att du ser skrivaren från Win7-maskinen?

Ja jag hittar skrivaren när jag browsar nätverket. Tyvärr är det samma drivrutin till Vista som till Win7 så det funkar inte, men tack för tipset.

Ser nu att det finns en länk "Kompatibilitet med Win7" på Dells supportsida. Tyvärr så får man "500 - Server Processing Error" när man klickar på den. Men det kan ju tyda på att den inte fungerar utan ytterligare handpåläggning... :(

Någon som har någon med kunskap i ämnet?

Prova "en gammal hederlig" LJ 4 drivrutin.

Är din W2k3 32 eller 64 bitar?

Vi har haft en del drivar problem med W2003R2-64 som terminalservar mot 32-bitars XP klienter.

USB 2 eller 3 i hårdvaran på servern?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.