14 665 läst ·
131 svar
15k läst
131 svar
Inspiration, muzzik!
Vadfan. Det är lördagkväll. Då vill båtsittande ensamma män (coronakarantän igen... nu graserar pesten på snickeriet vilket tvingar mig, som är frisk, att sitta själv) i övre medelåldern lyssna på kontemplativ lugn musik innan de går i säng ca 2100.
Lite medeltida hedersvåld maskerat med ljuv musik. Låten handlar om Musgrave som hänger vid kyrkan och raggar på de fina damerna som går till mässan. Han får napp, men kvinnan har tjänare som skvallrar och de vaknar med den äkta mannen stående vid sängen. Därifrån är det utförsbacke. Håll tillgodo.
Mvh Findus
Mvh Findus
Lagar lite älgchili
Som skall sköljas ner med ännu fler.
Börjar sakna några musiker jag känt.
Lågbudgetvideo från det Torsåkersbaserade gänget Barnyard Fury.
Blugrasspunk på scen.
Eller
Gitarristen köpte en dubbel 200grammare med chili, bacon och extra ost av mig när jag stod i gatukök. Efter att ha satt i sig monstret myntade han uttrycket.
”Det här var något för oss kalorijägare” och beställde en till.
R.I.P
Möjligen är delar av detta inlägg OT (fylleinlägg)
Mvh Findus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som skall sköljas ner med ännu fler.
Logga in
Skapa konto
Börjar sakna några musiker jag känt.
Lågbudgetvideo från det Torsåkersbaserade gänget Barnyard Fury.
Eller
”Det här var något för oss kalorijägare” och beställde en till.
R.I.P
Möjligen är delar av detta inlägg OT (fylleinlägg)
Mvh Findus
Är purist när det gäller vissa saker. Inga smakförstärkare. Riskerar inget med kryddor som jag misstänker innehåller natriumglutamat. Älgen tog jag ur frysen i morse. Låg några timmar i kylen. Tärnat halvtinad och saltat och pepprat. Sedan ställt den på diskbänken fram till tillagningen.
Enligt mina kunskaper i matfysik så drar saltet in i köttet om man gör så. Vid fräsningen så kommer saltet försöka hålla kvar vätskan inne i köttet istället för att pannan genast blir full med saft och stekningen istället blir kokning.
Nu hade det här säkert fungerat om inte gasen tagit slut i ett kritiskt läge. Om något kan gå fel så gör det det. Hade det gått som jag tänkt så kunde chilin och vitlöken kunnat sauteras tillsammans med älgen. Nu blev jag ändå tvungen att använda en panna till för att få det som jag vill.
Skål / Findus
PS. För att inte hela inlägget skall vara OT
Enjoy music lovers. DS
Enligt mina kunskaper i matfysik så drar saltet in i köttet om man gör så. Vid fräsningen så kommer saltet försöka hålla kvar vätskan inne i köttet istället för att pannan genast blir full med saft och stekningen istället blir kokning.
Nu hade det här säkert fungerat om inte gasen tagit slut i ett kritiskt läge. Om något kan gå fel så gör det det. Hade det gått som jag tänkt så kunde chilin och vitlöken kunnat sauteras tillsammans med älgen. Nu blev jag ändå tvungen att använda en panna till för att få det som jag vill.
Skål / Findus
PS. För att inte hela inlägget skall vara OT
Just det, ta en nypa röksalt mot en dito fling.. men vi släpper matlagning och konc oss på musik..
Denna går numera varm i bilen..
https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_m21kJIPRTeEQkYjxRkPELl3euTKGCmaX0
Denna går numera varm i bilen..
https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_m21kJIPRTeEQkYjxRkPELl3euTKGCmaX0
Logga in
Skapa konto