Hej,
Jag hade inte tänkt lägga ner så mycket jobb på väggarna i pannrum/garage/stall men vad passar bra där om man ändå vill ha en lite slätare yta?
Är det en bra idé att bredspackla? Eller kan man limma dit mikrolitväv?

Mvh

J
Bredspackla är bäst och blir en en bra yta att måla på , har själv bara spacklat , microlit fungerar nog , men är känsligt för knotter på väggen , syns rakt igenom direkt , kan gå om väggen skrapas från knotter

Hej och tack för ditt svar,
Jag tänkte om man bredspacklade och sen satte microlitväv för att motverka eventuell sprickbildning av spacklet.
De som ska putsa (tunnputs) ytterväggarna tyckte man skulle göra samma sak på insidan, det tyckte jag kändes onödigt dyrt :)

Mvh

J
Blir lite som kaka på kaka med båda , men ytong har en benägenhet att spricka i överhörnen på fönster och dörrar och det kan microlit motverka synligt men inte hålla igen , att putsa blir lte stadigare vägg men kan ändå spricka . Att spackla en gång är ingen gång , för att bli bra ska det spacklas två gånger med slip emellan , ska du spackla så fukta väggen först så biter det bättre

Vi vill gärna ha liiiite struktur på väggarna, och gillar inte det babylena efter att ha spacklat och slipat ger.
Men jag uppskattar din info.

J
Blir då till att rolla med en strukturroller eller långhårig lammullsroller , men pass på den stänker om man rullar för fort

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.