Jag försöker hitta en lösning för att sätta upp insektsnät på balkongdörren. Eftersom det är en hyresrätt så måste lösningen vara lätt att ta ner samt inte kosta en mindre förmögenhet!

Förutom att skydda från insekter så är det även tänkt att nätet ska hålla katten inomhus när man öppnar balkongdörren. Det ska alltså inte vara några lösa delar som jag har sett på vissa modeller där man kan gå igenom nätet.

Har ni något förslag på vad som kan fungera bra i just det här fallet? :)

Jag bifogar några bilder på dörren här nedanför:

Ljust rum med öppen balkongdörren och synligt träd utifrån, parkettgolv och vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen balkongdörren i trä med vitmålat räcke utanför och soligt bostadsområde i bakgrunden.
Skapa konto

Bästa svaret

En enkel lösning är att snickra en ram av tunna trälister som du spänner myggnät över. Med rätt mått kan nog ramen stå av sig självt, annars får man hitta på någon lösning för att kila fast ramen. Så har vi gjort med myggfönstren i sommarstugan i alla år, och det fungerar klockrent.

• Gilla
EvgeniaB och 3 till
  • Laddar…
Finns även i lågbudget typ.

Förpackning av insektsnät med bild av kvinna och hund bakom nätet, artikelnummer och pris synliga.
Skapa konto

harry73
Det är ingen rullgardin

Korvgubbe
Byurn Byurn skrev:
annars får man hitta på någon lösning för att kila fast ramen.
Ena halvan av en träklädnypa fungerar utmärkt till detta.

Byurn Byurn skrev:
En enkel lösning är att snickra en ram av tunna trälister som du spänner myggnät över. Med rätt mått kan nog ramen stå av sig självt, annars får man hitta på någon lösning för att kila fast ramen. Så har vi gjort med myggfönstren i sommarstugan i alla år, och det fungerar klockrent.
Vi ska nog testa detta - tack för tips!

Återkommer med bild när det är på plats ifall någon är intresserad :)

• Gilla
Byurn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.