Hej!
Har en Transporter med flak och kåpa som jag måste ha upp lite hyllor i.
Jag har ett basutbud med saker med mig och sen vill jag ha lite lös yta. Har tänkt mig ett system med backar/lådor jag kan dra ut och sen en hylla efter och kanske förvaring för dunkar under.Jag vill ha kvar en bit för att kunna lasta långa saker. Så vad tror ni om mitt förslag? Synpunkter?
Till vänster ovanifrån, till höger från sidan

Har en Transporter med flak och kåpa som jag måste ha upp lite hyllor i.
Jag har ett basutbud med saker med mig och sen vill jag ha lite lös yta. Har tänkt mig ett system med backar/lådor jag kan dra ut och sen en hylla efter och kanske förvaring för dunkar under.Jag vill ha kvar en bit för att kunna lasta långa saker. Så vad tror ni om mitt förslag? Synpunkter?
Till vänster ovanifrån, till höger från sidan

Att inreda en "jobbebil" är svårt. Man vill ju ha allt lättåtkomligt så man slipper böja sig in eller krypa in o hämta saker.
Är tex multimastern inte lättåtkomlig och jobbig att plocka fram så kanske man väljer kniven och hammaren istället med sämre resultat som följd.
Jag har en vivaro med dubbla skjutdörrar för att just komma åt allt lätt, dessutom har jag byggt ett dubbelgolv som är ca 10 cm högt och med lådor man dra ut från alla dörrar i bilen. Dubbelgolvet sväljer fantastiskt mycke prylar och det är lättöverskådligt.
Men inredningen i bilen är högst individuell beroende på yrke,maskiner mm. Något tycke har jag därför inte på din skiss.
Är tex multimastern inte lättåtkomlig och jobbig att plocka fram så kanske man väljer kniven och hammaren istället med sämre resultat som följd.
Jag har en vivaro med dubbla skjutdörrar för att just komma åt allt lätt, dessutom har jag byggt ett dubbelgolv som är ca 10 cm högt och med lådor man dra ut från alla dörrar i bilen. Dubbelgolvet sväljer fantastiskt mycke prylar och det är lättöverskådligt.
Men inredningen i bilen är högst individuell beroende på yrke,maskiner mm. Något tycke har jag därför inte på din skiss.
Av den här snubben kanske du kan få lite idéer:
http://www.youtube.com/watch?v=iuhDERZbBeY
http://www.youtube.com/watch?v=iuhDERZbBeY
Jag har inte riktigt lika fin men med samma tanke. Har ett flyttsläp som är ombyggt invändigt till mobil snickarverkstad. Har en bänk som går längs hela långsidan där ett ställe är nersänkt vilket gör plats för kap & gersågen. Håller på att bygga ett fräsbord som går att fälla upp. Bordsågen får tyvärr inte plats inne i släpet men funderar på att ha en lös skiva/tak att haka i utmed långsidan för att kunna stå under tak och såga. Vidare är det utrustat med uppskruvade batteriladdare, ledbelysning i tak och lite hyllor och upphängnings anordningar för diverse prylar.oceanis skrev:
Jäkligt skönt att bara backa in på infarten öppna dörrarna och plugga in strömmen! Speciellt ni när hösten närmar sig.
Visst! Kan fixa imorgon! Ikväll är det pappersjobb, Skatteverket vill ha sin peng imorgon...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Ja preliminärskatt och arbetsgivaravgifter. Momsar var tredje månad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här det ut för tillfället. Inget avancerat men väldigt skönt att ha nu till hösten när det är mörkt på morgnarna.
Bordsågen får tyvärr inte plats (GTS10) men ev att jag skaffar en mindre. Det skall även till ett fräsbord som man kan fälla upp.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg