tank77 skrev:
Äsch, det var inget. Dom jag menade är ju av aluminium men vad är det fel på aluminium, skit samma som plast.
Det slamrar och min fru hatar ljudet av metall mot metall.
Finns det inga indelare i plast någonstans eller vanliga bestickfack i plast för 80-skåp? Ska det vara så svårt att få tag på?
 
T
Spix skrev:
Det slamrar och min fru hatar ljudet av metall mot metall.
Finns det inga indelare i plast någonstans eller vanliga bestickfack i plast för 80-skåp? Ska det vara så svårt att få tag på?

Nu "slamrar" ju inte aluminium såsom riktig metall, och det finns som synes ingen botten utan där lägger man en gummimatta!

Nåja, lycka till med att hitta ett förlegat bestickfack i plast........

Edit: Hittade något som kan vara till belåtenhet:

Om lådsystem från Marbodal.

Smedstorp - Kök, Köksinredning, Kökssnickerier, Köksrenovering och Köksplanering

Annars är det lättaste att köra runt till olika köksförsäljare och fråga dom.
 
Spix skrev:
Det verkar bra, men vart hittar du inredning till 80-breda lådor?
Hoppsan! Fick gå upp och kolla i mina 80-lådor eftersom vi HAR plastlådor där och då kom jag på att jag satt två smalare lådor brevid varandra... Ja, det funkade ju lika bra! (sorry, ibland är jag en sån guldfisk!)
 
Vad ni än gör - köp inte IKEAs lådindelning i aluminium för att ha som besticklådor. Det var det ABSOLUT sämsta råd jag fått på IKEA. Besticken glider bara under indelningen och hamnar huller om buller hela tiden.
 
T
sam skrev:
Vad ni än gör - köp inte IKEAs lådindelning i aluminium för att ha som besticklådor. Det var det ABSOLUT sämsta råd jag fått på IKEA. Besticken glider bara under indelningen och hamnar huller om buller hela tiden.

Har du en gummimatta i botten?
 
tank77 skrev:
Har du en gummimatta i botten?
Det hade mina svärföräldrar i ett par månader, nu har rasket åkt ut och trälådor har inhandlats till IKEA lådorna.
 
sam skrev:
Vad ni än gör - köp inte IKEAs lådindelning i aluminium för att ha som besticklådor. Det var det ABSOLUT sämsta råd jag fått på IKEA. Besticken glider bara under indelningen och hamnar huller om buller hela tiden.
Håller med om att dom är totalt värdelösa för bestick och knivar. Men för resterande redskap som vispar, stekspadar och sånt är dom jättebra. Har en 80-låda med allt sånt i och det blir väldigt bra översikt. Mkt nöjd :)
 
Jag har upptäckt att IKEAs lådor numera har lutande kanter precis som Kvik, så deras inredning bör fungera :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.