Hej!

I vår klädkammare finns det bara en hylla med klädstång. Jag skulle vilja byta ut en och sätta in en garderobsinredning med både klädstänger, utdragbara lådor, hyllor osv.
Tyvärr är ytrymmet där inredningen skulle kunna sitta, mellan dörren till väggen, inte djupare än ca 45 cm och många standardinredningar verkar vara gjorda för skåp som är typ 60 djupa.

Är det någon som har tips? Gärna i den billigare prisklassen, men dyra vore också bra att titta på för inspiration :)

Redigerat:
Hemmakatten
Elfa har backsystem med backar som bara är 435mm djupa. De finns i olika bredder. http://www.elfa.com/B2B-Sweden/Prod...-minidjup-435-mm/elfa-stativ-minidjup-435-mm/

Du kan också sätta skenor på väggen och på skenorna fästa både klädstång, hyllor, skohylla och hyllkorgar som är 438mm djupa. http://www.elfa.com/B2B-Sweden/Produkter/elfa-classic/Hyllsystem/Hyllkorg/

Skensystemet tycker jag verkar bäst för dig. Du kan då utnyttja hela klädkammarens bredd, hyllor mm går att kapa i valfria längder.

Elfa satte vi, ger mer plats för saker än tex IKEAs men är dyrare förstås. Men vi är väldigt nöjda med flexibiliteten i deras system, man skruvar upp en list på väggen som sen konsolerna hänger i, det blir vilken bredd man vill. Vi ersatte en hel och en halv garderobsvägg anno -65 med en garderobsvägg från elfa, kunde alltså helt skippa 3 garderober :)
Sen finns det andra system från tex HTH som jag inte kollat men förmodligen har elfa ett antal konkurrenter med liknande lösningar så titta runt lite. Vi valde elfa för coop-bygg hade jätterabatt för medlemmar just då :)

Ikea har inredning för garderober som är 37 cm djupa, tror jag. Har själv en sån garderob i hallen. Finns både klädstänger, hyllor, trådbackar, skoställ mm.

Tack för era svar! :)

Elfa verkar enkelt, men de verkar satsa mest på sådana trådbackar och jag hade hoppats kunna sätt mer typ lådor med hel front som min smak tycker lite bättre om...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.