1 329 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Innerväggar i garage
Håller på och bygger mitt första garage (50m2) och har fastnat lite i hur jag vill göra med innerväggarna.
Vill att det skall vara enkelt att sätta upp saker på väggarna och har gått i tankarna om att sätta upp färdig målad panel som jag sedan kan måla en gång till = praktiskt. Det andra alternativet jag har tittat på är sedvanlig OSB och sedan gips, men det kommer krävas mer jobb med målning samt så syns allt om man slår i gipsen i framtiden.
Hur har ni gjort i era garage? Kom gärna med förslag på andra alternativ.
Vill att det skall vara enkelt att sätta upp saker på väggarna och har gått i tankarna om att sätta upp färdig målad panel som jag sedan kan måla en gång till = praktiskt. Det andra alternativet jag har tittat på är sedvanlig OSB och sedan gips, men det kommer krävas mer jobb med målning samt så syns allt om man slår i gipsen i framtiden.
Hur har ni gjort i era garage? Kom gärna med förslag på andra alternativ.
Skulle föreslå plyfa eller råspont för att ha bra och skruva upp saker i, sen gips, för att få det brandsäkrare och snyggt.
OSB är inte bra att sätta upp krokar i, lite som spånskivor, ja inte riktigt men åt det hållet.
OSB är inte bra att sätta upp krokar i, lite som spånskivor, ja inte riktigt men åt det hållet.
Någon som har något mer förslag?
Är det ett garage eller ett "garage". För garage tror jag BBR kräver EI30 och då är gips ett måste om du inte ska riktigt grova träväggar.
Har för övrigt gips+OSB och har inte haft problem med att skruva saker i väggarna
Har för övrigt gips+OSB och har inte haft problem med att skruva saker i väggarna
Klicka här för att svara