4 438 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Innerdörrar i vitt (=NCS 0500-N)
Hej,
ser att alla/ de flesta kan leverera innerdörrar i NCS 0500-N, men det kostar ju alltid extra. Är det någon som vet vem som kan leverera innerdörrar och dörrkarmar i den färgen som standard, dvs UTAN tillägg i pris?
plz...
ser att alla/ de flesta kan leverera innerdörrar i NCS 0500-N, men det kostar ju alltid extra. Är det någon som vet vem som kan leverera innerdörrar och dörrkarmar i den färgen som standard, dvs UTAN tillägg i pris?
plz...
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Det tillverkas många fler vita dörrar. Det finns otroligt många färger och det skulle bli otroligt dyrt att tillverka och ha lager på så många färger. Alla dörrar, även vita skulle gå upp i pris.N ninabheim skrev:
Det jag tycker är konstigt är att den Stockholmsvita färgen är standard på både klassiska och moderna fönster och dörrar. Jag kan köpa att man håller på den standardfärgen för fönster och dörrar i klassisk stil, men för modern stil är det väl ingen som vill ha annat än klarvita dörrar? Givetvis inser man att många resursstarka bygger modernt och är villiga att betala den extra kostnaden för färgval, men många gör det inte och det bidrar till en förfulning av innermiljöer i hela landet.
Precis. Är inte ute efter att varje färg ska finnas på lager. Vitt är ju standard i dom allra flesta hus och då borde dom två varianterna kunna finnas iaf. Åtminstone hos någon..
Grejen med stockholmsvitt är ju att den skär sig mot väldigt många färger. I majoriteten av de fallen tror jag att man vill ha vitt och då landar i att beställa 0500 istället.
Vore intressant att veta hur stor del av beställningarna som faktiskt är 0500.
Grejen med stockholmsvitt är ju att den skär sig mot väldigt många färger. I majoriteten av de fallen tror jag att man vill ha vitt och då landar i att beställa 0500 istället.
Vore intressant att veta hur stor del av beställningarna som faktiskt är 0500.
Klicka här för att svara