Är på jakt efter en innerdörr med modulmått 8*19 eller 8*18,5.

Har letat en massa men hittar bara förrådsdörrar i den storleken.
Känns lite tråkigt att sätta en förrådsdörr inne.

Någon som har ett tipps på var jag kan få tag i en innerdörr i de måtten?

Redigerat:
Gör en av en dörr som är i standard höjd, om du gör den själv eller anlitar ett snickeri.

Har funderat på det oxå. Att ta en massiv "standard 8*20 och kapa ned den i över/underkant. Men det vore skönt om jag kunde hitta en direkt

Om man vänder sig till sin närmaste brädgård så kan de beställa en dörr i dem måtten. Men tror att det kostar en del.

Behöver du karm också? för ska du hitta en som passar befintlig karm kan du få leta.
Ja, det kostar extra, har inte huvudet nu, men det blir hyffsat dyrt om du väljer en billig dörr. Men ring ett byggvarhus så kan du få pris per telefon vad modifieringen kostar. rekommendation är att köpa en passande karm också.
att kapa ner en 20 till 19 kan faktiskt vara tufft då gångjärnen kan hamna på tok för högt/lågt

Köp en slät vit och kapa den både i över och underkant, sedan är det bara kapa karmen likadant. Jag tror nämligen att det inte finns 8x18 i standard hos någon tillverkare och det blir dyrt att special beställa 1st.

Problemet är att dörrarna inte är massiva utan det är bara 7 cm i ramen som du kan kapa i. så ska du kapa 10 uppe och nere så är du inne i dörrens hålrum. kan gå på mellan 1500-2000 att få dörren specialgjord

Det finns massiva (spånskiva) släta vita dörrar som går att kapa ner, tex Jeld-wens (swedoors) stable dörr.

Om du kapar dörren uppe och nere får du köpa en list planhyvlad furu 33mm bred och imma fast under till

Stabledörrarna har också bara 7cm ram, dessutom i mdf så vem_jags ide är en bra lösning

Stabledörrarna är massiva, jag kan lägga upp en bild på en genomskärning imorgon på jobb. Uppbyggd med Ett par cm mdf ram och innanför detta spånskiva. En lättdörr har ca 3cm fururam och innanför det ett "pappersnät".

massiva och massiva :-)
den är fylld med spån, men att kalla det en spånskiva... nja?
en mycket bra dörr, har några hemma.

Ok, den är kanske inte riktigt så hårt pressad som en "riktig" spånskiva. Tyvärr är minsta möjliga M19 på dessa.
ImageUploadedByByggahus.se1363680663.336911.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bild som visar hur de ser ut invändigt.

• Gilla
peetan2
  • Laddar…
Såg nu att det var just M19 TS är ute efter, problemet löst. Kostar ca 550:- plus moms i extrakostnad utöver dörren för att få den i specialmått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.