Är på jakt efter en innerdörr med modulmått 8*19 eller 8*18,5.
Har letat en massa men hittar bara förrådsdörrar i den storleken.
Känns lite tråkigt att sätta en förrådsdörr inne.
Någon som har ett tipps på var jag kan få tag i en innerdörr i de måtten?
Har letat en massa men hittar bara förrådsdörrar i den storleken.
Känns lite tråkigt att sätta en förrådsdörr inne.
Någon som har ett tipps på var jag kan få tag i en innerdörr i de måtten?
Redigerat:
Behöver du karm också? för ska du hitta en som passar befintlig karm kan du få leta.
Ja, det kostar extra, har inte huvudet nu, men det blir hyffsat dyrt om du väljer en billig dörr. Men ring ett byggvarhus så kan du få pris per telefon vad modifieringen kostar. rekommendation är att köpa en passande karm också.
att kapa ner en 20 till 19 kan faktiskt vara tufft då gångjärnen kan hamna på tok för högt/lågt
Ja, det kostar extra, har inte huvudet nu, men det blir hyffsat dyrt om du väljer en billig dörr. Men ring ett byggvarhus så kan du få pris per telefon vad modifieringen kostar. rekommendation är att köpa en passande karm också.
att kapa ner en 20 till 19 kan faktiskt vara tufft då gångjärnen kan hamna på tok för högt/lågt
Köp en slät vit och kapa den både i över och underkant, sedan är det bara kapa karmen likadant. Jag tror nämligen att det inte finns 8x18 i standard hos någon tillverkare och det blir dyrt att special beställa 1st.
Stabledörrarna är massiva, jag kan lägga upp en bild på en genomskärning imorgon på jobb. Uppbyggd med Ett par cm mdf ram och innanför detta spånskiva. En lättdörr har ca 3cm fururam och innanför det ett "pappersnät".
Klicka här för att svara