Efter att ha spenderat våren och sommaren med att skapa ny trädgård så vill jag dela med mig av min erfarenhet av plantinköp! Först så bestämde jag mig för vilka plantor jag skulle ha (och det blev jättemånga eftersom de gällde helt ny trädgård) och sen åkte jag runt för att försöka införskaffa mig dessa plantor: ingen lyckad strategi. Hade jag tur så hade aktuell plantskola några av de plantor jag ville ha men det började kännas som heltidsjobb att åka runt och handla! Frågade vad det skulle kosta att beställa hem allt. Svaret hos de flesta var mellan 1300-2000kr bara för frakten!
Så hittade jag Hortogreen på nätet! Beställde nästan allt där (något slut för säsongen) och de skickade alltihop med DHL som levererade allt till vår tomt för ynkliga 500kr! Planterna var jättefina, inget transportskadat och nu på höstkanten kan jag konstatera att allting tagit sig fint! Jätteskönt att slippa alla turer runtom till plantskolor!
JAg håller med dig, dom är mycket bra. Kanske inte det roligaste sortimentet, men häckplantor, buskar och perenner har dom så det räcker till stommen i trädgården.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.