Hej. Köpt en ny diskmaskin och nu när jag ska koppla in vattenanslutning så når inte gängan från diskmaskinens slang till ledningen från blandaren. Båda är förmodligen R20 men den röda grejen är lite i vägen så når inte gängorna för att kunna skruva in.

Ska man köpa någon förlängning tro?
Diskbänksanslutning med rör och kopplingar, där en röd komponent blockeras och hindrar gängning av diskmaskinens slang till blandarens ledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• En hand håller en vit diskmaskinslang med en röd insats vid gängan i ett kök; frågeställning om vattenanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

På anslutningen från blandaren sitter det en packning och filter som egentligen tillhör den gamla diskmaskinen, så dessa ska tas bort.

• Gilla
Jonas9999__ och 1 till
  • Laddar…
Förmodligen kan du skruva bort den röda silen från matningen då du har en sil i diskmaskinsanslutningen också.

Inte skruva bort utan bara "pilla" bort, packningen har "klibbat"fast mot botten på adaptern/övergångsnippeln.

• Gilla
Jonas9999__ och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
På anslutningen från blandaren sitter det en packning och filter som egentligen tillhör den gamla diskmaskinen, så dessa ska tas bort.
Geni! Jag tänkte att det kunde vara något sådant men ville inte gå bananas 🍌 och riskera att förstöra ngt. Jag testar och återkommer.

Tack så länge

Demmpa Demmpa skrev:
Inte skruva bort utan bara "pilla" bort, packningen har "klibbat"fast mot botten på adaptern/övergångsnippeln.
Jag använde en tång och fick bort packning och filtergrejjen. Det gjorde susen. Stort tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.