Är lite av en amatör och var längesen ja läste lite el på plugget. Körde med tändtråden som fas resten var självförklarande. Allt ok?
 
  • Elanslutningar med tejpade ledningar framför lampa, detalj av etikett från BAUHAUS.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fattar inte vad du menar?
Om man går efter färger som finns det på bilden
Gul/Grön = jord
Brun = Fast fas
Orange = Tändtråd/bruten fas
Blå= Nolla
Men isolera med eltejp ser inte seriöst ut.

Samtid säger många att man inte skall lita på färgen, men i detta fallet med Orange tyder på en modern installation.
 
L Leif i Skåne skrev:
Fattar inte vad du menar?
Om man går efter färger som finns det på bilden
Gul/Grön = jord
Brun = Fast fas
Orange = Tändtråd/bruten fas
Blå= Nolla
Men isolera med eltejp ser inte seriöst ut.

Samtid säger många att man inte skall lita på färgen, men i detta fallet med Orange tyder på en modern installation.
Man ska absolut ALDRIG bara lita på att färgerna bestämmer funktion! Spelar ingen roll om det är en nyare installation tyvärr.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.