P
Vill bara dubbelkolla att jag gjort rätt då typskylten gör mig lite konfunderad. Kopplat enligt bifogade bilder och jag har 2 faser, nolla och jord i perilexuttaget.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Har du missat någon bild? Vad gör dig konfunderad? Det skall kopplas enligt bilderna och till det behövs mycket riktigt två faser, nolla och jord om det är svaret på frågan.

P
Precis så har jag kopplat. L3 och Nolla ligger ihop. Tyckte bara att det borde stå 230/400V på typskylten men det kanske man inte skriver.

Den spisen har två halvor som inte har med varandra att göra elektriskt. Ingen del av spisen skall ha 400 volt även om det oegentligt skrivs så ibland. Den går att koppla till en eller två faser. Om den kopplas till två faser räcker det med en tråd till nollan, men eftersom den också skall kunna kopplas till en fas så är nollan dubblerad.

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Ok då är jag med. Tack för klargörandet.

Peter_K skrev:
L3 och Nolla ligger ihop.
Vad menar du med detta?

Redigerat:
P
Grå ledare och nolla var ihopkopplade från fabrik (3&4) och så är det också på inkopplingsanvisningen.
Fast den grå är också nolla som jag förstår det.

https://mobil.byggahus.se/el/koppla-in-spis-hall-eller-ugn

Stycket 1.4.3 induktionshällar.

Redigerat:
Peter_K skrev:
Grå ledare och nolla var ihopkopplade från fabrik (3&4) och så är det också på inkopplingsanvisningen.
Aha, på spis-sidan förstås, då är jag med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.