Hjälp med inkoppling av duschblandare och tvättmaskin?
En röris har dragit fram vatten, se bilderna. Det skulle vara roligt att försöka göra resten själv. Rörisen sa åt mig att förstärka bakom fixturerna. Jag satte 28x120 trall som kortlingar bakom. Verkar det bra? Räcker det? Det känns stabilt.
Som blandare ska det anslutas en Tapwell TVM7200 och på andra stället ska en tvättmaskin anslutas. Vad behöver jag för anslutningsutrustning och hur går jag bäst tillväga? (Jag tror att jag lyckats läsa mig till tätskiktsanslutningen)
Är okunnig på detta och glad för all hjälp!
En röris har dragit fram vatten, se bilderna. Det skulle vara roligt att försöka göra resten själv. Rörisen sa åt mig att förstärka bakom fixturerna. Jag satte 28x120 trall som kortlingar bakom. Verkar det bra? Räcker det? Det känns stabilt.
Som blandare ska det anslutas en Tapwell TVM7200 och på andra stället ska en tvättmaskin anslutas. Vad behöver jag för anslutningsutrustning och hur går jag bäst tillväga? (Jag tror att jag lyckats läsa mig till tätskiktsanslutningen)
Är okunnig på detta och glad för all hjälp!
Varför göra det själv om du är okunnig? Blir det fel får du ett helvete...
Tillfredställelsen av att ha klarat av det själv är anledningen.
Jag kanske ska lägga till att rörisen sa att det var alupexrör, på hans räkning står det Combipex rir 15x2.5? Förutom väggbrickor, vilka kopplingar behöver jag?
Angående lukt - de fall jag hittat på nätet verkar vara bottensyllar av tryckt virke som efter att ha börjat mögla avger stark lukt. Här är det en torr spillbit från altanbygget som byggs in i väggen. Å andra sidan enkelt att byta ut i det här skedet.
Ja, just det. Rätt eller fel spelar mindre roll när du lätt kan göra om.AndreasHL skrev:
MVH Stickan
Klicka här för att svara