Såhär ser det ut vid centralfläkten. Hur ska denna tolkas?
Nere vid gamla fläkten sitter en trestegsbrytare som styr hastigheten på centralfläkten. Jag ska byta till en Alliance-fläkt och vill att fläkten ska gå på halvfart hela tiden. Sedan när man använder Alliancefläkten så ökar centralfläkten jäms med det.
Hur räknar jag ut vilken tråd som idag leder till maxläge?
Elektrikern beskrev det som väldigt simpelt. "Koppla in den svarta ledaren från den nya fläkten till den ledare som leder till högt-varv".. Han har semester nu och skulle ha kopplat in den om leveransen av fläkten kommit i tid..
Jag har försökt mätat men jag förstår fan inte hur det är kopplat. Det går alltså 5 ledare upp hit varav en jord och neutral
Nere vid gamla fläkten sitter en trestegsbrytare som styr hastigheten på centralfläkten. Jag ska byta till en Alliance-fläkt och vill att fläkten ska gå på halvfart hela tiden. Sedan när man använder Alliancefläkten så ökar centralfläkten jäms med det.
Hur räknar jag ut vilken tråd som idag leder till maxläge?
Elektrikern beskrev det som väldigt simpelt. "Koppla in den svarta ledaren från den nya fläkten till den ledare som leder till högt-varv".. Han har semester nu och skulle ha kopplat in den om leveransen av fläkten kommit i tid..
Jag har försökt mätat men jag förstår fan inte hur det är kopplat. Det går alltså 5 ledare upp hit varav en jord och neutral
Jag vill att den ska gå att köra på halvfart hela tiden förutom när jag drar igång fläkten.Demmpa skrev:
Som min elektriker förklarade skulle jag koppla ihop den svarta styrtråden mot den tråd som går till högfart. I det här fallet den blå ledaren.
Kommer det verkligen fungera? I och med brytaren skickar på halvfart hela tiden?
Klicka här för att svara
