11 551 läst ·
8 svar
12k läst
8 svar
Inköp av stege
Jag är i behov av en lång stege på minst 10 meter men de jag sett här i landet kostar uppemot 6 000 - 10 000 kr eller rent av mer så jag undrar om ni har förslag på någon affär som säljer dem billigare, är tveksam till om det går att importera en från tex england pga dess storlek.
Den ska användas till ett trevåningshus därav dess längd.
Den ska användas till ett trevåningshus därav dess längd.
Jag skulle just till att kolla Byggmax då jag köpte en 8m stege hos dem för något år sedan. Tyvärr har de sabbat sin hemsida (länkar som pekar till icke-publika IP-adresser) så det blev inget. Stegen jag köpte var en svensktillverkad aluminiumstege som jag är väldigt nöjd med.
Eftersom du bor i stockholmsområdet så finns stegbolaget i solna. Har själv Wibestegar men köpte åt min svärfar hos stegbolaget deras stegar har i mitt tycke en bättre profil.
Priset kan jag inte svara på.
Du kan ringa till dom och fråga om dom inte har priset på hemmsidan
www.stegbolaget.com
Priset kan jag inte svara på.
Du kan ringa till dom och fråga om dom inte har priset på hemmsidan
www.stegbolaget.com
Det där var faktiskt ett helt ok pris, tror det blir svårt att få det så mycket billigare om man ska ha en stege på 10 m eller längre. Är skeppshult en bra produkt eller tillhör det de sämre segmentet i bland stegtillverkare, har ingen koll på vilka märken som är bra och vilka som är av lägre kvalitet.Danne78 skrev:
Klicka här för att svara