Hej, Jag tänkte satsa på inköp av spikpistol till vårt bygge. Vad för pistol behöver man till reglar inneväggar och sånt, någon som kan rekommendera en bra pistol tänkte mig luftdriven, så förslag på bra kompressor mottages också tacksamt. Pistol kan jag köpa i uk har en del vänner som bor där (har förstått att det är billigare där).
Så vad för pistol eller pistoler behöver man till sitt nybygge.

DW's tillhör mina favoriter men Semco är också suveräna.
Här hemma ligger en billig från Harald Nyborg.

21 graders 90 mm's till stommen och sen en dyckertpicka alternativt kombopicka som tar klammer med. Dyckertpickan är oumbärlig för listverket, panel etc och med klammer så går det fort att fästa diffspärr, papp etc.

/Kent

Se till så att pistolerna har verktygslös justering av islagsdjupet, dom billigare har inte detta.

Harald Nyborg har en prisvärd mobil kompressor på 2,5hk o 24l tank.

Angående kombipickor som både tar klammer åh dyckert, har det vart på tal i tidigare trådar att dom ofta ger ifrån sig mer/fulare märken vid skjutning av dyckert på tex lister, panel m.m

Pappspikpistol kanske? Oumbärlig om du ska lägga takpapp.

Fast nu var det ju inneväggar ...

Att en pappspik-picka skulle va oubärlig tycker jag är en klar överdrift, såvida man inte tänker pappa tak på heltid.Välkända märken som Pasolde,Senco och dewalt har ofta paket med Pistol/pistoler+ kompresser. Basso har fina pickor till rätt pris även hemma i sverige, dom firar dessutom 20 år och har 20% på det mesta!! Som sagt 21graders stompicka 50-90mm och en list/panell-picka 16-18 gauge är väl det du ska ha.

eller 34 graders ...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.