1 361 läst ·
30 svar
1k läst
30 svar
Inget vatten till huset
Måste gå ner till pumphuset igen för att kolla vad dom visar. Men motorn går när jag startar sätter i gång. Stängde av på motorskydd för att motorn gick hela tid och pumpa ut vatten från läckan. Tryckvakten är på.Demmpa skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Ja jag vet. Men blev så sist jag hade dit en rörmokare. Sen har jag tyvärr varit slarvig å bara glömt å åter gärda. Men tack för att du uppmärksammade mig igen på det.Johan Gunverth skrev:
Hjälpte inte sätta på kranenDemmpa skrev:
Hjälpte inte sätta på kranen Dålig bild men mätaren på den gula står på noll. Verkar inte bygga upp något tryck 🤔Demmpa skrev:
H Hjälpnutack skrev:
Manometern vid tryckvakten visar ca 2,5 bar, alltså verkar det vara tryck där iaf, den kan i och för sig ha fastnat.H Hjälpnutack skrev:
Går pumpen nu?
Om inte så är "felet" på elsidan.
Är säkringarna hela och är de iskruvade/tillslagna?
Är motorskyddet återställt (om det löst ut)?
Ja pumpen går men jag stängde av efter som den gick hela tiden.Demmpa skrev:
Om den har fastnat cmanometer)finns det något att göra åt det? Köpa ny eller?
Sen står ju hydrofon? den gula på 0.
Inte öppna när pumpen går eller skrev jag det. Det är på trycksidan som pluggen sitter på och endast för att fylla pumphuset. Nästa del nu, blev det en skarp dusch så finns det tryck från pumpen och du får följa rören från pumpen och försöka se om det kan vara något stopp på vägen någonstans.H Hjälpnutack skrev:
Nej pumpen var inte på. Fan att man bor på fel ställe där alla rörmokaren är på semester samtidigt och dom lite längre bort har inte tidJ jonaserik skrev:
J jonaserik skrev:
Då fanns det ett tryck kvar i kärlet om det sprutade där, det går en slang mellan kärlet och röret/en som är på översidan, samt att tryckvakten sitter på samma delar ( trycksidan ) Kanske kopplat lite tajt vid kärlets anslutning. Brukar vara så för att få till så tajta mått på hela paketet. Eftersom pumpen startar så fungerar nog tryckvakten, det finns en manometer och visar den på noll, kan det vara skit i ingången till den. Inget ovanligt att en manometer slutar fungera, men har i princip ingen betydelse.H Hjälpnutack skrev:
Kanske dags att klä av alla delar så bara pump och tank + andra delar blir klart synliga, för att kunna se allt.
Skalen sitter nog med lite skruvar här och där och har ingen betydelse om dom finns, det fungerar ändå.
Någon som vet hur mycket luft jag ska ha i den gulaJ jonaserik skrev:Då fanns det ett tryck kvar i kärlet om det sprutade där, det går en slang mellan kärlet och röret/en som är på översidan, samt att tryckvakten sitter på samma delar ( trycksidan ) Kanske kopplat lite tajt vid kärlets anslutning. Brukar vara så för att få till så tajta mått på hela paketet. Eftersom pumpen startar så fungerar nog tryckvakten, det finns en manometer och visar den på noll, kan det vara skit i ingången till den. Inget ovanligt att en manometer slutar fungera, men har i princip ingen betydelse.
Kanske dags att klä av alla delar så bara pump och tank + andra delar blir klart synliga, för att kunna se allt.
Skalen sitter nog med lite skruvar här och där och har ingen betydelse om dom finns, det fungerar ändå.