Hejsan
I vår nyköpta lägenhet blir vattnet inte kall i köket... Över allt annars, (badrum tvättstuga osv) är vattnet KALLT men i köket måste man spola LÄNGE (30s-2 min) innan det ljumna vattnet har försvunnit. I köket är en diskmaskin inkopplad under blandaren.

Två frågor:
# Kan jag göra något "själv" för att fixa detta??
# Om inte, är det jag eller förening som skall stå för notan om rörkrökaren måste komma?

/Mvh M

Hej,

Kan vara så att köksblandaren är längst bort från där kallavttnet kommer in i din lägenhet och går i golvet bland golvvärmen. Jag har testat och kör på lite mer vatten, öppna blandaren mer och då går det fortare.

Mmm
Bra förslag med golvvärmen iofs. Men i vårt kök borde det vara tvärt om med tanke på hur svalt golvet är ;). Har tyvärr ingen golvvärme någonstans i lgh....

Tack ändå

Ledningen för kallvatten ligger kanske för nära ledningen för varmvaten i golvet. Dock inte lätt att göra något åt...

Hälsningar

/PC

För lång ledning som troligen inte är isolerad :S Jag har samma sak i mitt badrum som är på övervåningen, 15 meter prisolrör som ligger ingjutet i plattan :( det tar ca 30-60 sek innan vattnet är kallt eller för den delen varmt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.