Hej,
Vi har köpt Swedoors infälld skjutdörr med plåtregerparti. Jag har en fråga angående fästing av gipsväggskivor på dessa.

Det fanns gipsskruvar medföljande leverans för fästing av gipsskivor men vår hantverkare påstår att de inte är av rätt typ. Han menar att dessa är plåtskruvar och inte är gipsskruvar. Dessutom påstår han att dem är för korta. Därför använde han längre skruvar avsedda för montering av gipsskivor och drog dessa genom plåtreglar.
Jag blev oroligt att detta kommer att skrapa dörren, men han påstår att det finns tillräckligt avstånd mellan reglerna och innedörren så att skruvar som kommit genom plåten inte kommer i kontakt med dörrren.
Jag tror att hantverkare gjorde fel. Men han står för sin åsikt.

Jag behöver hjälp med att reda ut på vilket sätt är det tänkt att montera gipsskivor på plåtregerparti för infälld skjutdörr. Vilka skruvar bör användas, dess storlek och om de borde gå genom plåten eller fästa bara i den ca 6mm trä som finns i tvärregel?

Redigerat:
Skruven som följer med vill jag minnas från när jag monterade en sådan dörr är lagom för enkel gips. Och helt riktigt skall du skruva i plåt behövs en plåtskruv för bästa resultat. så risken finns att hans skruvar kan vara för långa.

Det är det som är frågan - behöver man verkrligen skruva tvärregel både genom trä och plåt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.