Ni som har infälld spegel i kaklet hur har ni gjort för att få spegeln att liva med kaklet? Hörde med glasmästaren och deras vanliga spegelglas var 4mm. Mina plattor är 10mm så då hamnar spegeln långt in vilket inte blir snyggt. Hur ska man göra för att få ut spegeln?

När jag satte spegeln i vårt förra hus så använde jag bara en större fixkam, men då hade jag i och för sig en spegelvärmare där också, den byggde nog 2mm också.

En liten bit renoveringsgips som distans? Förutsatt att den inte ligger allt för nära duschen.

Jag hade likadant, fick tag på några billigare plattor som hade ungefär den tjockleken som saknades. Satte de bakom sen limmat spegeln ovanpå dem så ligger den jämnt! Har sett folk som bara satt distanser och limmat på bara dem, men deras spegel "sviktar" om man trycker på den så känns som att det går sönder lättare.

Tack för tipsen! Renoveringsgips lät som en bra idé då det blir helt plant. Duschutrymmet är ca 2m bort så det borde inte vara några problem eller vad tror ni?

Ska man sträva efter att spegeln livar helt med kaklet eller ska man ha så den ligger någon mm innanför? Vad blir snyggast?

någon mm innanför tycker jag, då är det lättare att få en snygg siliconefog om du ska ha det

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Ska man beställa en kantslipad eller utan kantslipning?

Krilleman
Jag är inte kunnig i ämnet, men på förra rotningen där bostadsbolaget beställt spegel i kaklet, limmade kakel-företaget upp dessa.

Något man kanske inte gör normalt?!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.