Bygger om ett litet kök med begränsat utrymme. Skulle väldigt gärna vilja placera en spishäll (induktion) ovanför ett paket med kyl och frys. Hällen är 55 mm djup så för att maximera utrymmet mellan enheterna tänkte jag använda en bänk på i alla fall 60 mm. Det naturliga utrymmet mellan bänk och kyl/frys är 20 mm, i och med att bänken vilar på golvskåpen. Detta mått kan utan problem ökas till vad som kan tänkas krävas för ventilation o dyl.

Är det någon som har gjort något liknande eller har koll på vad som skulle fungera? Hittar ingen riktigt bra info. Tänker mig att en induktionshäll inte blir riktigt lika varm nedåt som en traditionell?

Spis: AEG HK654200FB
http://www.aeg.se/sv-fi/Products/Matlagning/Hällar/Induktionshällar/HK654200FB
 
Jag tror inte attdet är någon bra ide. Kyl och fris behöver"andas".
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.