Såg en InDream WR201 Hobot i en butik i veckan, en fönsterputsarrobot. Blev nyfiken på den och sugen på att testa, men den hade för högt pris för att impulsköpa på vinst och förlust, 2.495:-

Så jag undrar om det finns någon här som har den själv och kan ge ett utlåtande om hur den fungerar och hur användbar den egentligen är?

Jag är också riktigt sugen. Kommer upp till nerkanten på mina fönster men inte upp hela vägen. Så jag måste få veta om roboten kommer ner på slutet annars blir det jobbigt. Får jag bara en bekräftelse på det så slår jag till...

Någon som testat?

japp. den kommer iaf ner när batterierna tar slut! :D

Hehe, nu menade jag inte 'ramla ner'

Dom påstår att dom fått en guldmedalj av något som heter iENA... någon som vet vad detta iENA är för något?

D
DIY_freak skrev:
Www.iena.de
hmm 750 uppfinningar presenterade.... 446 stycken medaljer utdelade... oddsen är större att få än bli utan medalj:p

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Fick just svar från indream. Den stannar normalt i nereläge, men man kan styra manuellt med fjärren.

Blir att skaffa en och testa. Rapport kommer om någon vecka om ni är nyfikna.

Jag har nu kört ett par fönster och tycker att det fungerar bra. Jag har en villa från 30-talet med gamla slitna,delbara, utåtgående fönster. Ingen höjdare när man ska hänga i en krokig arm på andra våningen för att putsa utsidan.

Den låter som en dammsugare, så att sitta bredvid är lite tröttsamt. Det gäller också att hitta rätt fuktighet på torkdukarna/svabbarna för att få bästa resultat. Lägger man dem i en hink när de är skitiga och kramar ur dem är de för fuktiga. Det räcker med ett eller två lätta sprut med fönsterputs på den ena svabben (den andra är torr). Som tur är följer det med generöst med svabbar (12 st). Tittar man riktigt noga mot solen kan man se vissa spår, men inget som stör mig i alla fall. Den kommer av naturliga skäl inte åt ända ut i hörnen. Men renare blir det, se bild.

Om det blir någon tidsvinst beror om man kan hitta på något annat i närheten under tiden, t ex städa. Att springa fram och tillbaka och flytta den kan ju annars ta lika mycket tid. Men har man svåråtkomliga fönster är det ingen tvekan om att den är en stor hjälp.

• fonster.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
perpro
  • Laddar…
ser ju riktigt bra ut...klart ända ut i hörnen kommer den ju inte....men duger säkert ändå..
hur lång tid tog det att göra ett sånt fönster Stoneage?

En ruta är 50x130 och tog c:a 2 min per sida. Det går ju snabbare för hand, men det är ju knappast poängen.

nån mer som köpt en Indream WR201?

D09
Filmklipp? :)

Nu var det beställt en wr201, Skall bli spännande och se resultatet :-)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.