Efter ett drygt år, med ett altanbygge och kapade reglar till ett 28 kvm 1,5 plansstuga har min såg gett upp. Den lade sig inte på rygg utan bråk, utan med ett kraftigt fyrverkeri. Med en nykapad regel i handen gick jag från den bromade sågen, varpå den sedan går igång igen, med blixtrande kontakter och rök. Kontakterna har uppenbarligen glappat och fått kontakt och är nu helt kortslutna. En ganska obehaglig upplevelse. Men, det är kanske vad man ska vänta sig för 899 kr?!

Nä den åker tillbaka till Insjön och nu blir det en tysk i stället!

En såg som startar själv? Jisses vilken tur att fingarna inte var i vägen!!

Huh ja.. :o
Låter nästan som något som elsäkerhetsverket skulle titta på...
Skall väl aldrig kunna inträffa.

Läskig upplevelse. I samma liga är bristen på reaktion hos den tomte på Clas butik i Kista som fick den på sin disk. "Jaha, den skickar vi på reparation". Tveksamt om jag vill ha den kvar även i reparerat skick.

M
Vad var det för märke på maskinen?

Cotech heter de väl på Classe. Kanske Otech i detta fall. ;)

Clas Ohlsons egna, men i detta fall inte Cotech utan Noname.

Fortsättning följer när jag mailat till ansvariga i Insjön.

ClasseClas
Huvva! Hade du ngn jordfelsbrytare inkopplad till sågen?

Eftersom huset inte har elen klar ännu har jag använt en skarvsladd med portabel jordfelsbrytare i andra änden. Den löste inte ut.

Jag har anmält incidenten till Elsäkerhetsverket. Förresten en föredömlig hemsida där man kan se bild och fabrikat på alla elprylar som har försäljningsförbud.

Fortsättning. Jag blev uppringd av Clas Ohlsons kundtjänstchef och han erbjöd direkt att jag kan lämna tillbaka sågen och få pengarna tillbaka. Nu är den sågen historia för mig och jag kan undersöka alternativ! Kundvänligt av Clas O.

• Gilla
borik
  • Laddar…
Avrundningen på detta blev en Bosch PCM 8S på K-rauta för 2995:-. Lite svenskt lagom mellan proffssågarna och de billigaste hemmafixarsågarna. Tyvärr har jag inte något att såga just nu, så det blir väl till att gera lite blandade lister.....

Hehe. Samma hände för mig med en Gul Best Tool (Säkert samma skräp, annat namn.) Snäll som jag är så godtog jag en ny likadan. När den också självstartade med blixtar och rök, så var jag inte lika försynt när jag lämnade tillbaka den... Fast pajasen i butiken ville inte ge mig pengar tillbaka förrän jag vände mig till generalagenten som ringde upp honom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.