Ett alternativ när det gäller IKEA och man behöver en lucka som är mindre än 35 cm kan vara att använda de lådfronter som används till 60cm 3-lådskombinationen, dvs "storlådorna". De har måtten 26 cm för den övre, respektive 31 cm för den undre.
// WM
// WM
Ikeas inbyggnadsmikro kostar ju ca 3500kr i rostfritt. Har sett motsvarande Whirlpool-modell (AMW 460) för samma pengar hos svenska internetbutiker.
Någon som sett någon inbyggd mikro i rostfritt för en billigare peng? Finns det något hos exempelvis tyska internetbutiker tro?
Mvh
Pagge
Någon som sett någon inbyggd mikro i rostfritt för en billigare peng? Finns det något hos exempelvis tyska internetbutiker tro?
Mvh
Pagge
... om man nu inte har en bänk att ställa den på då? Vitsen med att bygga in den i något är ju att man får bort den från bänkytan som då kan användas för något annnat (som att laga mat på ). Jag vinner ca 70 cm på att ha min micro inbyggd i ett väggskåp. Visserligen tappar jag skåpsyta men jag prioriterar fri arbetstyta.jarlh skrev:
// WM
mormor har sponsrat mig med ett par virkade grytlappar som jag använder när jag lyfter ur varma saker ur micronjarlh skrev:
johan_p skrev:
Det har min mormor med. Mycket fina och praktiska.
Grejen är att värmen man t.ex. en tallrik med mat förväntar man sig inte att tallriken ska vara het, och då tar man inte grytlapparna utan står där med en brännhet tallrik i handen.
Jag har inte inbyggnadsmicro av justs den anledningen som disskuteras här i tråden, men väl en vanlig micro som står på inbyggnadsmicrons plats i ett överskåp. Höjden blir då lite drygt 140 cm, vilket är väldigt smidigt för en vuxen person. Är tallriken het finns ju en fri bänkyta under att ställa ner den på. Har sett många som gömmer micron över kylskåp och på sidoytor i köket vilket jag tycker är helt fel. Micron skall man se eftersom det ofta går fort i den och man behöver uppsikt. Många verkar tycka att man skall låtsas som om man aldrig använder micron utan istället vill visa den svindyra gasspisen eller ugnen så att folk ska tro att man använder dessa när man lagar mat, när man i själva verket äter micromat 6 dagar i veckan
. Själv har jag ett litet kök i lägenhet så där var micro på bänkskivan inget alternativ, men har man väldigt gott om plats så är det ju bättre.
Klicka här för att svara