Hej!

Jag håller på att titta på inbyggnaddiskbänkar och såg IKEAs Bredskär. Tyvärr verkar jag inte få posta länkar ännu. :S

Jag funderar på 62-centimetersvarianten. (och hoppar då över slasken, eller så kan man kalla detta slasken :)) Det jag undrar över är det allmänna kvalitetsintrycket. Vilken plåttjocklek den har, etc. Jag tycker den ser robust och snygg ut och den är ju en bra bit dyrare än IKEAS billigare hoar, men det behöver ju inte innebära att kvaliteten är bättre.

Är det någon som har personlig erfarenhet eller har hört något om denna? Det tar emot att åka 20 mil för att knacka på plåten och rycka i det :)

Är mycket nöjd med storleken, någon slask saknar vi inte. Blandare med separat dusch är ett måste för att kunna rengöra. Vår är Bredskär är trycklimmad och infräst från fabrik vilket blev riktigt snyggt och gör den väldigt stabil. Enda är väl att den blir repig i botten, men går säkert att polera bort.

• 20110306211.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej kysan!

Den ser snygg ut! Jag frågde IKEA hur tjock plåten var och de säger att den varierar mellan 0,9 - 1 mm, så där ligger den väl i mellanklassen. Många har väl 0,8, men sedan har vi ju t.ex. Ifö som har 1,2mm. Tror det blir en sån här om det inte blir en helt rostfri bänk. Kollar på Stala nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.