2 894 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Inbyggnads-Ugn.. Osigt?
Många väljer ju att sätta inbyggd ugn då de renoverar kök, ofta på helt annat ställe än spishällen. Alltså långt bort från spisfläkten.. Hur funkar de egentligen? Blir de osigt? Eller funkar nya inbyggnadsugnar på nåt annat sätt än vanliga gamla spisar med ugn?
Många kunder klagar på att det blir osigt.Rrrrr skrev:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vi har två ugnar (från siemens).Båda ugnarna (varav den ena är en kombiugn) används mycket flitigt. Vi har normalt inga som helst problem med os.
Ett par undantag har varit när vi gjort en dansk fläskstek/skinka utan droppskydd inunder och en framsk äppeltarte som också droppade ordentligt med vidbränt socker och smör. Men det är verkligen undantag.
Ett par undantag har varit när vi gjort en dansk fläskstek/skinka utan droppskydd inunder och en framsk äppeltarte som också droppade ordentligt med vidbränt socker och smör. Men det är verkligen undantag.
Vi har inte börjat använda vårt kök men jag har också varit orolig för vår inbyggnadsugn. Så här sa siemens support om det =>
"Ångan/oset blåser ut mellan panelen och luckan, i framkant. "
och att man skulle se till så luft kunde sugas in via sockeln...
Jag ser också att det finns tillbehör till vår ugn i form av lukt/fett filter?
"Ångan/oset blåser ut mellan panelen och luckan, i framkant. "
och att man skulle se till så luft kunde sugas in via sockeln...
Jag ser också att det finns tillbehör till vår ugn i form av lukt/fett filter?
Vi har en Electrolux inbyggnadsugn, ca 2 meter från spishällen och därmed fläkten. Valde E-lux med pyrolysrengäring, och på den modellen ingick även en osfilter-funktion. Har dock inte kopplat in den funktionen än. Enligt bruksanvisningen drar ugnen mer energi då, och under det år som vi har använt ugnen har jag aldrig besvärats av os. Klart att det doftar gott om maten, när den börjar bli klar, men det är väl det som är meningen, och inte samma sak som os...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden