Hej!
Har en större garderob/walk-in closet som jag målar om väggar och tak på.
Ena väggen gränslar mot badrummet och har mycket inkommande vattenrör på väggen.
Där vattnet kommer in ifrån marken sitter det idag en ful trasig låda över.
3 frågor
1.Får jag bygga in alla rör och sätta en vägg framför rören? (Tror nej).
2. Måste det vara en låda eller dylikt över inkommande vatten för att skydda rören?
Eller är det rent av så att lådan ej heller får finnas för det också bygger in/döljer vattenrör?
3. Det är pappersrester i stosen där rören kommer upp. Kan jag ersätta detta mot något snyggare?
Se bilder.
Har en större garderob/walk-in closet som jag målar om väggar och tak på.
Ena väggen gränslar mot badrummet och har mycket inkommande vattenrör på väggen.
Där vattnet kommer in ifrån marken sitter det idag en ful trasig låda över.
3 frågor
1.Får jag bygga in alla rör och sätta en vägg framför rören? (Tror nej).
2. Måste det vara en låda eller dylikt över inkommande vatten för att skydda rören?
Eller är det rent av så att lådan ej heller får finnas för det också bygger in/döljer vattenrör?
3. Det är pappersrester i stosen där rören kommer upp. Kan jag ersätta detta mot något snyggare?
Se bilder.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 166 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 166 inlägg
1. Man ska kunna se om det droppar vatten från skarvarna på tappvattenrör. Antingen så att skarvarna är synliga eller att de är inbyggda i en "låda" med tät botten samt skvallerrör som kommer ut på en yta som är synlig. Helst bör det ju vara så att vattendropparna landar på en vattentät yta t.ex. plast som skyddet man har under diskmaskinen.
2. Rören behöver inte skyddas med en låda. Däremot så tål ju inte rören vad som helst heller.
2. Rören behöver inte skyddas med en låda. Däremot så tål ju inte rören vad som helst heller.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Man måste ju inte bygga nånting fast heller. Blir nog ganska bra att göra nån typ skoförvaring där som man bara skjuter in mot väggen och sen gör urtag för rören på baksidan. Man får ha lite mindre skor bara där det blir rör bakom.....
Klicka här för att svara