Canton högtalarna är ju egentligen avsedda för att byggas in i ett litet utrymme i en vägg och inte i en stor högtalarlåda. Om du gör en infälld ram som högtalarna får plats i och denna är sluten baktill så funkar högtalarna, lämnar du ramen öppen bakåt så får högtalarna hela lådan att jobba med vilket förstärker lägre frekvenser och även ger en stor resonanslåda om du inte har dämpmaterial samt att vibrationerna lätt sprids i vägg och skåpstommar, det blir ju en stor högtalarlåda i sig.
Att vilka diskanterna tror jag är rätt tänk då de sitter högt uppe.
Du kan även använda lådans volym positivt genom att dela upp den i mitten med en infälld skiva och sedan montera "vanliga" högtalarelement som passar till lådans volum, då får du bra ljud utan kompromisser men kan fortfarande ha problem med vibrationer och att framför allt basljudet sprider sig i vägg och väggskåp.