Hej, nu är vi slut med carport project. Vi vill ha skydd från ena sidan, men inte heltäckande då blir det inte mörkt och lite mer utsikt. Tänken är att ha Impregnerad regel (45*45) av ribbor. Här har jag testat den på en del av carport. Vi har också behandled de med hagmans kisel då blir det silver grå yta (hoppas vi). vi tänker utifrån ett estetiskt perspektiv också om det ser bra ut. Men vi undrar hur det går i vintertid egentligen mycket snö. Vi vet att det kan komma in snö, men mycket? Jag vill gärna höra av tänker fördelar/nackdelar etc? Tack

• Carport med vertikala träreglar som skydd, två cyklar lutade mot en vägg, verktyg i bakgrunden. Tester gjorda med impregnerade ribbor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vertikala ribbor i impregnerat trä monterade på sidan av en carport, bredvid lösa brädor och verktyg på gräsmattan.
    Skapa konto
@
S selsak skrev:
Hej, nu är vi slut med carport project. Vi vill ha skydd från ena sidan, men inte heltäckande då blir det inte mörkt och lite mer utsikt. Tänken är att ha Impregnerad regel (45*45) av ribbor. Här har jag testat den på en del av carport. Vi har också behandled de med hagmans kisel då blir det silver grå yta (hoppas vi). vi tänker utifrån ett estetiskt perspektiv också om det ser bra ut. Men vi undrar hur det går i vintertid egentligen mycket snö. Vi vet att det kan komma in snö, men mycket? Jag vill gärna höra av tänker fördelar/nackdelar etc? Tack
Kommer väl ändå in en massa snö framifrån? Carporten är inte ut att vara så djup på bilderna....

@ @ndreas skrev:
Kommer väl ändå in en massa snö framifrån? Carporten är inte ut att vara så djup på bilderna....
två sidor, en är kort för cykler och en för bil. här kommer en bild hur der ser efter montering av ribbor.

• Byggnad med två sektioner, en kort för cyklar och en för bil, med monterade ribbor och rött tak.
    Skapa konto
Hej

Hur mycket som kommer hamna innanför staketet är svårt att säga. Det beror dels på hur mycket det snöar på platsen men även hur starkt vinden är och i vilken riktning det brukar blåsa.

Troligen kommer det bildas drivor på någon plats i carporten där snön hamnar med hjälp av vinden.
Har du otur kommer all snö blåsa in på den öppna sidan och lägga sig mot staketsidan.

Du får helt enkelt vänta och se var snön hamnar den kommande vintern och eventuellt flytta ribborna till andra sidan om all snö hamnar inuti.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.