Funderar på att importera en motorsåg från USA, nån som vet om det går att göra dom på svensk akrylatbensin?

Tacksam för svar/ Sorken

Nej, den kommer att klägga igen direkt då akrylat är en slags plast. :)
Men annars förstår inte varför en tvåtaktsmotor inte skulle klara av alkylatbensin, oavsett var den inhandlas. Jonsered/Husqvarna tillverkas väl i samma fabriker oavsett var de säljs?

OK, tack för svaret, fast jag får väl ta å skämmas lite för det där mer akrylat, får skylla på feltramp i minnet :confused:

Sorken1981 skrev:
Funderar på att importera en motorsåg från USA, nån som vet om det går att göra dom på svensk akrylatbensin?

Tacksam för svar/ Sorken
Hej Sorken,
har du hittat någon finfin butik för motorsågar får du gärna tipsa oss, jag är lite sugen på en "billig" proffmaskin från USA. Bränslet funkar säkert!

/Husowner

Handlar bara om att ställa in sågen. Det måste du göra oavsett när du köper en ny såg. ställa in den till den blandningen som du kör emd. om du nu kör med färdigblandad eller inte.

Husowner skrev:
Hej Sorken,
har du hittat någon finfin butik för motorsågar får du gärna tipsa oss, jag är lite sugen på en "billig" proffmaskin från USA.
/Husowner
Visar sig snart vara svårt om man inte åker över själv. Husqvarna och Jonsered tillåter inte försäljning via postorder/nätet. Möjligen att något annat märke är mer liberalt inställd.

Husowner skrev:
Hej Sorken,
har du hittat någon finfin butik för motorsågar får du gärna tipsa oss, jag är lite sugen på en "billig" proffmaskin från USA. Bränslet funkar säkert!

/Husowner
Inte nån finfin butik för motorsågar, men ska beställa lite andra grejjer från maxtool.com och tänkte kanske passa på när jag ändå beställer. Dom har Makita, som jag hört både ris och ros om. Utan frakt hamnar det ju på halva priset jämfört med här i Sverige, ink tull & moms, så det kanske kan vara värt det. Fast jag får se, kanske ärver (läs: fientligt övertagande :D) en Husqvarna av farsan istället!

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.