Golvbrunn med illaluktande problem, vattenlåsinsats felplacerad, mätsticka visar höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Jag bor i en bostadsrätt byggd 1943 och har problem med illaluktande golvbrunn. Den är rengjord och har inte torkat ut men har insett när jag tittat närmare att det nog är fel vattenlåsinsats i själva brunnen, den står liksom på golvet i brunnen & packning sitter högre än den nedersta kanten som jag först trodde att den vilade på. Packningen är förvisso torr och gammal men tänker att den ändå inte ser ut att passa. Är det någon här som vet vilken typ av vattenlås jag bör sätta i vore jag enormt tacksam! Bifogar bilder på hur det ser ut idag samt en avskavd lapp som satt i brunnen.

• Mätning av vattenlåsinsats i golvbrunn med tumstock, på jakt efter rätt storlek för byte.
    Skapa konto
  • Måttband som mäter djupet i en öppen golvbrunn med synlig skadad vattenlåsinsats och avskavd lapp i bostadsrätt från 1943.
    Skapa konto
  • Måttband som visar höjden på ett gammalt vattenlås i en golvbrunn med klinkergolv.
    Skapa konto
  • Finger som håller en sliten, avskavad etikett funnen i en golvbrunn, på ett kaklat golv.
    Skapa konto
  • En felplacerad vattenlåsinsats står på golvbrunnens kant i ett kaklat badrum, med en gammal packning synlig.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.