Hej

Vi är i slutfasen av köksköp och har fått en offert från kvik på allt utom vitvaror för 82k.
Det är redan betydligt högre än vad vi hoppades på från början så nu funderar vi på att köpa vitvaror från IKEA då de verkar vara prisvärda och ha bra garanti.

Jag ser att ikeas inbyggnadsugnar verkar vara något djupare än siemens från kvik-katalogen. Någon som vet om det går bra ändå? :confused:

Någon som har nån uppfattning om prutmånen hos kvik? Aktuell kampanj ger oss 50%på bänkskivan men i övrigt har vi bara fått någon enstaka tusenlapp på blandare. :thumbdown:
 
Överväg IKEA på allt kanske. De Kvik kök jag sett (inte jättemånga) har varit av sämre kvalité än IKEA.
 
kallun skrev:
Överväg IKEA på allt kanske. De Kvik kök jag sett (inte jättemånga) har varit av sämre kvalité än IKEA.
Vi har övervägt detta men har verkligen fastnat för kviks XXL lösning med högre och 13cm djupare bänk. Dessutom har vi hittat en bänkskiva som vi gillar på kvik men inte på ikea.

Men ikeas vitvaror verkar vara svårslagna när vi jämför priser!
 
plan-g skrev:
Vi har övervägt detta men har verkligen fastnat för kviks XXL lösning med högre och 13cm djupare bänk. Dessutom har vi hittat en bänkskiva som vi gillar på kvik men inte på ikea.

Men ikeas vitvaror verkar vara svårslagna när vi jämför priser!
Jämfört med Ikeas stommar är kvik inte högre, båda har stommar på 80cm. Sen har Kvik XXL ett djup som är på 68,8cm jämfört med Ikeas 60cm.

Vad är det för bänkskiva det handlar om som bara finns på Kvik? Man behöver ju inte handla bänkskiva på Ikea bara för att man köper stommar och luckor där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.