Är det någon som har erfarenhet av Ikeas kökslucka Sofielund avseende fanéret, hur mycket det håller för i dagligt bruk?
 
Sofielund är inte i faner, det är en folielucka. Dock en folielucka som har 25 års garanti.

Nya folier har verkligen blivit bra de senaste åren. Färgen och strukturen gör att det ser ut och känns som riktigt trä men man slipper problemet med att matcha alla luckor i köket samt att de inte byter färg pga ljuset.
 
Nu känner jag mig som en fundamentalist, men fördelarna som du nämner med en folielucka är de som gör att jag tycker att ett kök ser dött och trist ut. De kanske är av bra kvalité, men att jämföras med de intryck som trä gör kan de inte i mina ögon.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.