7 753 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
IKEA:s bänkskivor massiv trä
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Hej,
vi håller på att renovera köket och har nu kommit till det här med bänkskiva.
Vi insåg inte att IKEA:s bänkskivor kostade såpass mycket mer när de var måttbeställda, och har därför börjat kolla runt lite efter alternativ.
Tog in en offert från Panelstugan, de tog 14700 inkl behandling, jämfört med 10400 från IKEA (vet ej om den är behandlad?).
Det är ju en prisskillnad så valet handlar ju delvis om kvaliteten. Vill därför få in era åsikter om IKEA:s bänkskiva i massiv trä, både positivt och negativt
vi håller på att renovera köket och har nu kommit till det här med bänkskiva.
Vi insåg inte att IKEA:s bänkskivor kostade såpass mycket mer när de var måttbeställda, och har därför börjat kolla runt lite efter alternativ.
Tog in en offert från Panelstugan, de tog 14700 inkl behandling, jämfört med 10400 från IKEA (vet ej om den är behandlad?).
Det är ju en prisskillnad så valet handlar ju delvis om kvaliteten. Vill därför få in era åsikter om IKEA:s bänkskiva i massiv trä, både positivt och negativt
Köp på ikea och kapa själv
. Jag har i alla fall ikeas vanliga i massiv ek och jag har inte haft några problem med den. Den är inte behnadlat så det får man göra själv, dags för min del att göra det snart också.
Men ska du köpa måttbeställt så lät det priset du hade fått från den andra leverantören inte alltför blodigt. Nu vet jag dock inte hur deras kavlité är eller liknande....
Men ska du köpa måttbeställt så lät det priset du hade fått från den andra leverantören inte alltför blodigt. Nu vet jag dock inte hur deras kavlité är eller liknande....
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Kapa själv hade ju varit ett alternativ om någon av oss hade varit stadig med sticksågen ;-)
Funderar på den andra leverantören, men skulle gärna få lite åsikter om kvaliteten på IKEA:s skiva..
Funderar på den andra leverantören, men skulle gärna få lite åsikter om kvaliteten på IKEA:s skiva..
Jag köpte ikeas ekskiva, ungefär 30mm har jag för mig, måttbeställd eftersom det är en 90 graders vinkel som jag ville ha snygg. Den första uppsättningen hade de klantat till i vinkelsågningen så den returnerades och de skickade en annan. Den var inte heller perfekt, lite slagen men jag monterade den ändå, slipade skarvarna jämna och stör mig inte på det nu. Det kanske självläkte. Är egentligen helnöjd med resultatet. Inga problem att reklamera eller, Ikea är bra på så sätt. I efterhand önskar jag dock att jag letat rätt på något billigare eftersom Ikea är såpass dyra på måttbeställda skivor och min erfarenhet är ju att de inte är riktigt perfekta egentligen.
Vi köpte i våras en måttbeställd ekskiva från IKEA. Skivan har tre vinkelskarvar alla helt perfekta och vi är nöjda även om priset var högt jämfört med priset per meter på ej måttbeställda skivor.
Att göra snygga vinkelskarvar är inget för amatörer!
Att göra snygga vinkelskarvar är inget för amatörer!
IKEA är dyra när man inte köper standard. Byggvaruhusen har upp till 4000mm ekbänkskivor och sågar 45 grader för en extra tjuga. En 4000mm skiva kostar runt 3000 kr, så det bör ju bli billigare. Kanske svårare att reklammera om det blir fel.
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Efter mycket om och men bestämde vi oss för att köpa skivan från panelstugan.
Vi vet då att vi får snygga vinkelskarvar och en bra skiva som ska tåla en del. Det här med alla val i samband med renovering är svårare än man kan tro
Tack för era synpunkter!
Vi vet då att vi får snygga vinkelskarvar och en bra skiva som ska tåla en del. Det här med alla val i samband med renovering är svårare än man kan tro
Tack för era synpunkter!
Klicka här för att svara