17 699 läst ·
15 svar
18k läst
15 svar
IKEA-luckor som utgår (eller ändras)
Sida 1 av 2
Ni med IKEA kök som tänkt komplettera se till att kolla av denna lista med kommande förändringar i IKEAs sortiment.
Dessa luckor ändras:
APPLÅD kommer att bli vitare, ÄDEL björk och NEXUS björk får ett vitt
pigment i lacken som ger björken ett blondare uttryck
Dessa luckor utgår:
APPLÅD beige
KALSEBO bok
LILJESTAD mörkbrun
LINJÄR blå
SÖRBO grå/björk
Dessa luckor ändras:
APPLÅD kommer att bli vitare, ÄDEL björk och NEXUS björk får ett vitt
pigment i lacken som ger björken ett blondare uttryck
Dessa luckor utgår:
APPLÅD beige
KALSEBO bok
LILJESTAD mörkbrun
LINJÄR blå
SÖRBO grå/björk
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Bra tips!
Har själv Applåd Vit och då blir det dags att köpa några reservfronter. Det står inget om vilken kulör Applåd Vit kommer att få? Nuvarande är ju i det närmaste S 0502-Y.
Har själv Applåd Vit och då blir det dags att köpa några reservfronter. Det står inget om vilken kulör Applåd Vit kommer att få? Nuvarande är ju i det närmaste S 0502-Y.
Vi håller på att tillverka dessa luckor nu på jobbet så dom är på gång i alla fallsnabbdisk skrev:
http://inspirationsdesign.blogg.se
Redigerat av moderator:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Ska kolla upp det, glansen är lite lägre än den gamla Applåden. Den gamla låg på glans 55.Johan Gunverth skrev:
http://inspirationsdesign.blogg.se/
Redigerat av moderator:
Johan Gunverth skrev:
Den nya färgen på Applåd kommer att vara S-0500N och riktvärdet på glansen kommer att vara 40 grader, alltså lite mattare än den Applåd-lucka som ska utgå(55 grader).
//Matte
Redigerat av moderator:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Det tackar vi för! Bäst att skynda sig iväg och fynda restlager.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
Var och pratade med IKEA idag och fick klara besked om APPLÅD i alla fall.
I augusti kommer den nya kulören in på lagret. Då har man rensat ut någon vecka innan och lyft över stora mängder till ett "reservdelslager". Det sista lät förtroendeingivande! De sa att man skall kunna få fronter (till åtminstone APPLÅD) i den förra kulören i fem år framåt. Jag antar att det kommer att gälla ÄDEL björk och NEXUS björk också, men glömde att fråga.
Snyggt jobbat IKEA.
I augusti kommer den nya kulören in på lagret. Då har man rensat ut någon vecka innan och lyft över stora mängder till ett "reservdelslager". Det sista lät förtroendeingivande! De sa att man skall kunna få fronter (till åtminstone APPLÅD) i den förra kulören i fem år framåt. Jag antar att det kommer att gälla ÄDEL björk och NEXUS björk också, men glömde att fråga.
Snyggt jobbat IKEA.
Tjenare Matte75! ,
Vågar jag lita på färgnummret ovan till 100%?
Ska låta tillverka några täcksidor till den nya applåd i väntan på att luckorna kommer i augusti..
Ringde ikea men dom kunde inte färgnummret där...
Tacksam för svar!
Kaijan
Vågar jag lita på färgnummret ovan till 100%?
Ska låta tillverka några täcksidor till den nya applåd i väntan på att luckorna kommer i augusti..
Ringde ikea men dom kunde inte färgnummret där...
Tacksam för svar!
Kaijan
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 176 inlägg
IKEA i Bäckebol/Göteborg konfirmerade att det skulle vara NCS S 0500-N med glans 40. De rotade i en pärm (som jag tyvärr inte fick titta i) och läste innantill.kaijan skrev:
kaijan skrev:
Ja, som Johan skrev här över så stämmer färgnumret. Får jag fråga varför du ska tllverka egna täcksidor innan du får luckorna i Augusti? Det kommer ju säljas täcksidor i samma kulör också.
Redigerat av moderator:
Åh Tack ska ni ha grabbar!! Vi vill montera köket direkt när vi får det i april.. iom att en täcksida ska ner i mellan högskåp och bänkskåp måste vi ha den samtidigt som stommarna.. hmm hoppas ni förstod =)
När jag frågade ikea efter nummer till tillvekarna så sa dom att "våra leverantörer är skyddade". Skummt.. vad har dom att förlora på det..
Jaja Stort tack Matte & Johan!!
När jag frågade ikea efter nummer till tillvekarna så sa dom att "våra leverantörer är skyddade". Skummt.. vad har dom att förlora på det..
Jaja Stort tack Matte & Johan!!
Jag ringde Kökshjälpen och fick svar att med stor sannolikhet kommer den nya vita Applåd och även den svarta gå att beställa omkring v.24 via kundorder. Varuhusen kommer få in den vita på lager i varuhusen under augusti.
Dom kommer ha reservdelslager på den utgående vita färgen from september och garanterar att det ska finnas i 2 år på detta lagret.
Dom kommer ha reservdelslager på den utgående vita färgen from september och garanterar att det ska finnas i 2 år på detta lagret.
billycox skrev:Jag ringde Kökshjälpen och fick svar att med stor sannolikhet kommer den nya vita Applåd och även den svarta gå att beställa omkring v.24 via kundorder. Varuhusen kommer få in den vita på lager i varuhusen under augusti.
Den svarta Applåd-luckan kommer att ha glans 30.
Redigerat av moderator: