6 066 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
IKEA kök " Ståt"
Har blivit varnad att köpa IKEAS kök "Ståt" på grund av att det är mycket svårt att hålla rent i alla skarvar.
Är det någon som har detta kök, är jag tacksam för en kommentar.
Ståt är ju i trä, det andra köket jag funderar på är "Ädel".
Men Ädel är i folie och det känns inte riktigt bra. Sitter verkligen folien fast, så man inte får bekymmer med det, och vad händer vid slag?
Tacksam för svar!
Är det någon som har detta kök, är jag tacksam för en kommentar.
Ståt är ju i trä, det andra köket jag funderar på är "Ädel".
Men Ädel är i folie och det känns inte riktigt bra. Sitter verkligen folien fast, så man inte får bekymmer med det, och vad händer vid slag?
Tacksam för svar!
Vi ska med ha ståt o känner att spåren är inte så djupa så tror inte att det är så svårt att hålla rent. Frågade ikea om ädel luckan men de rekommnederad inte alls den, iså fall hellre lindingöluckan tror jag den heter. Oxå vit med en rand runt, ser ungefär ut som ädelluckan men hon sa att den var i samma material som ståt.
Ståt och Lidingö är båda tillverkade i mdf på samma fabrik. I samma färg också.annicaahl skrev:Vi ska med ha ståt o känner att spåren är inte så djupa så tror inte att det är så svårt att hålla rent. Frågade ikea om ädel luckan men de rekommnederad inte alls den, iså fall hellre lindingöluckan tror jag den heter. Oxå vit med en rand runt, ser ungefär ut som ädelluckan men hon sa att den var i samma material som ståt.
Vi hade Ståt i förra lägenheten som var monterat av förra ägaren bara något år innan vi flyttade dit. Det tog inte lång stund innan vi kom att verkligen tycka illa om de luckorna och ett byte blev ofrånkomligt. Jag tycker luckan är snygg men vi använder köket väldigt mycket och det är helt hopplöst att hålla rent. Från min sida kan jag aldrig rekommendera någon att köpa Ståt om man inte tycker om att pilla i varenda spår istället för att bara kunna torka av med en trasa. Jag hade som förslag att vi skulle byta till Tidaholm men min fru vägrade att sätta in något annat än helt släta luckor efter några år med Ståt.
/Lasse
/Lasse
Vi har Ståt i vårt kök och tycker det funkar bra. Brukar dock inte spilla så mycket på luckorna... Om det nån gång kommer lite kladd på dem är de dock lätta att torka av, även i spåren, eftersom de är ganska grunda. Klart det hade gått lite snabbare att städa helt släta luckor men för min del går utseende före funktion 
Klicka här för att svara